Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259647
Hejsa. Jeg har lige nu en ombytningssag i gang med en 65” B7. Den er væghængt, og mit spørgsmål er, hvis jeg valgte en Sony A1 i stedet, kan det så hænges samme sted?

Forstået på den måde at, der er jo boret 7 huller i væggen, så jeg ville jo gerne kunne bruge dem igen, men jeg ved ikke om højden så ville passe? Eller om A1’eren monteres meget højere eller lavere på skærmen?

Jeg har svært ved lige at gennemskue det, når jeg googler, eller ser billeder af den.... og jeg er en svært ringe håndværker, så jeg magter næsten ikke at skifte til anden skærm, hvis jeg igen skal have fat i en montør, og skal ende med samlet 14 huller... min væg bliver jo en Schweitzerost :D
#259648
Det følger jo VESA standarden, så jeg går ud fra det vil hænge nogenlunde samme sted. Vær dog OBS på at det kommer til at sidde en hel del længere ude. Ca. 11 cm fra væg til skærm.
#259649
På B7 bliver beslaget jo bare monteret meget lavt på selve tv’et... jeg kunne ikke helt lure om det var det samme med A1, da den jo ser noget anderledes ud bagpå, med den kickstand der.

11 cm... det var alligevel noget af en sjat. Jeg synes i forvejen mit B7 sidder langt fra væggen, i modsætning til mit 7 år gamle Samsung plasma, på
Trods af at OLED er åh så tyndt, bortset fra den store elektronik-kasse, hvilket så gør det lidt ligegyldigt når det er væghængt :-D