Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#259534
Har idag en AC68u router med 4G dongle forbundet. boksen bruges primært til streaming af netflix og dr/tv2 programmer. Nu er jeg så blevet lidt irriteret over at dongle delen mister forbindelse en eller to gange om dagen, så jeg søger en ny kraftig router til erstatning og som har 4G dongle support.
Den står med ekstern antenne tilsluttet og derfor også længst væk i huset, så den er tæt på væggen ud til, så antenne der ikke er for lang/tab for stort.
Jeg har nulstillet router, opgraderet/udskiftet dongle og prøvet forskellige indstillinger, desværre så ser det ud til at når den smider sin offentlige ip, så fornyer den ikke ip korrekt, og dette kræver en reboot , eller at man fysisk tager dongle ud og sætter i igen.

Den skal kunne klare en rækkevidde på 25-30 meter igennem 2-3 vægge sådan cirka.

Nogen som kører streaming via wifi og på afstande over 20 meter? Og er stærke i andre alternativer end Asus som har 4G dongle support? Tænkte dlink men de synes ikke at have det, udover routere med 4G indbygget, dem vil jeg ikke have.