Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#255008
Tak, den fuldendte så det billede, skægt at folk med yousee fiber ikke får den manual i hovedet først, da jeg kikkede var det TrioFiber som dukkede op, sært.

Men der er lys forude, Trådstarter kan nu spørge og henvise til denne manual, for det er da grundlag for de har sådanne en løsning med rette udstyr og internet ved siden af.
#256071
Der er vist en god sammenblanding af ting i denne tråd.

Hvis Yousee udelukkende leverer IPTV i dit hus så skal du formentlig have en boks ved hvert TV. En IPTV box omsætter somregel kun en kanal ad gangen.

Man kan så rent teknisk distribuere et RF signal (DVB-C) samtidigt på fiberen, som svarer helt til kabel TV via coax. Her skal fiberens fysiske medie blot omsættes til coax og tilsluttes husets coax infrastruktur.

Så det afgørende er om der udelukkende er tale om et IPTV signal distribueret via fiberen?
#256083
HenrikA skrev:Har købt et rækkehus (projektsalg) hvor der skulle være indlagt Yousee, men kun som fiber. Har haft fat i Yousee, som sagde at jeg skulle have en boks til hvert fjernsyn, hvorefter samtalen ophørte, da jeg så lige skulle tænke mig om. Kan det virkeligt passe?

Vi har Yousee i dag som "almindeligt" kabel tv og internet og vil gerne kunne beholde min e-mail mv., men jeg er ikke interesseret i at skulle have bokse til alle 4 fjernsyn stående. Kan signalet ikke omformes centralt?

Jeg har ikke behov for at kunne optage eller streame via deres boks, det kan vores fjernsyn selv, alt. benytter vi PS4 eller Cromecast.

Gode råd udbedes.

(P.s. der er også Waoo i huset, hvis der er andre muligheder med det)
Jeg tror umiddelbart den kommende boks fra Yousee kunne være interessant for dig, se også: http://www.recordere.dk/2017/09/yousee- ... k-uhd-hdr/
#257439
Ville langt om længe til at bestille Yousee fiber på vores nye adresse, hvor jeg så får at vide, at løsningen med coax ikke længere er mulig.
Det betyder så, at jeg skal have fire tv bokse og en ledning rendende fra mit modem til den ene boks, hvilket lyder ret oldnordisk.
Tænker det betyder at Waoo får en ny kunde.
#260958
YouSee kan sagtens levere en løsning hvor du har fiber frem til huset hvorefter at de sætter en boks op som distribuere signalet rundt i huset via coax kablerne - men YouSee vil ikke levere denne løsning mere. Dette skyldes at de er interesseret i så mange som muligt køber deres TV bokse da de på den måde har 'kontrol' over kunden. Det er hamrende irriterende da jeg selv hader boksen, men ikke kan slippe for den mere. Jeg havde den gamle løsning selv, men da jeg rev mit hus ned og byggede et nyt kunne jeg ikke få løsningen igen til mit nye hus. Nogen som ved om Waoo tilbyder dette?
#261063
Altså her i Sønderjylland, gør Stofa(SE) det på samme måde... fiber ind og så en coax/dvb-c udgang fra fiber boksen. Det er super fedt bare at kunne smide kablet direkte i tv,et/ Linux boksen og glemme deres lorte bokse.

Ulempen er så at man bliver nødt til at have en hel pakke. Man kan ikke have vælg selv kanaler f.eks. da dette så enten kræver lorte boks eller en kort løsning. Hvilket også er lort... ? Men med hele pakker spiller det bare!