Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#253211
Jeg har igennem længere tid undersøgt markedet for internet udbydere der er mulige i sommerhuset, kun i de mdr det bruges.
Det er dog ikke lykkedes. Jeg vil gerne benytte mig af min fulde yousee pakke jeg har på iPhone og iPad, men kan ikke få mit ATV på et net derude (med mindre jeg laver hotspot fra min telefon, men det blir vanvittigt i data brug).
I al den søgen har jeg slet ikke spekuleret i en direkte kablet forbindelse imellem iPhone og tv - et lightning/hdmi stik.
Findes der en sådan løsning der kan overføre lyd og billede og hvilke krav stilles der ellers?
Af Beckham
#253215
Jeg ved ikke om der findes et kabel som kan koble din ipad direkte til dit tv. Men det kræver vel stadigvæk at du har internet derude uanset?
Af bromberg
#253216
Jaja men jeg har mobilnet (4g) på diverse telefoner og iPads.
Det internet jeg søgte var et wifi i selve huset der kun var aktivt fra maj til september, men det kunne jeg ikke rigtig finde.

Det var tanken atv4 skulle være koblet på nettet
Af bromberg
#253219
Jeg har fundet sådan et, men jeg er lidt "Apple skeptisk" her;).
Tænker der sikkert er begrænsninger på en eller anden måde - så hvis nogen har erfaringer med det må i meget gerne melde ind:)
Af bromberg
#253223
Det lyder godt. Tænkte der kunne være rettighedsetik ener med yousee app, Netflix osv osv.
Tak for hurtigt svar
Af Beckham
#253225
bromberg skrev:Jaja men jeg har mobilnet (4g) på diverse telefoner og iPads.
Det internet jeg søgte var et wifi i selve huset der kun var aktivt fra maj til september, men det kunne jeg ikke rigtig finde.

Det var tanken atv4 skulle være koblet på nettet
Ok...men du skriver samtidig at det vil give et vanvittigt dataforbrug at køre via 4g, så troede du havde droppet denne del...:-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#253234
Jeg brugte det i sommerhus for et par måneder siden hvor vi streamede film fra Yousee over 4G. Man skal bare lige huske at hele skærmen spejles, og at en iPad er i 4:3 format, så brug en iPhone!
Af bromberg
#253248
Beckham skrev:
bromberg skrev:Jaja men jeg har mobilnet (4g) på diverse telefoner og iPads.
Det internet jeg søgte var et wifi i selve huset der kun var aktivt fra maj til september, men det kunne jeg ikke rigtig finde.

Det var tanken atv4 skulle være koblet på nettet
Ok...men du skriver samtidig at det vil give et vanvittigt dataforbrug at køre via 4g, så troede du havde droppet denne del...:-)
Det er ok hvis iPhone skal bruge 4g alene. Det der var problemet, var hvis iPhone også skulle være hotspot for atv4 og dermed skulle fodre ATV først og selv streame eks yousee lokalt for at sende det via AirPlay til ATV (gav det mening?:))

Her skal iPhone blot streame helt normalt..

Torben - kan du sådan nooooogenlunde fortælle lidt om dit forbrug. Der er 30gb data på abonnementet, mens der for 29kr kan købes 20gb mere.
Jeg gætter på at det primært vil være yousee der streames
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#253250
Ingen anelse. Firmaet betaler, så jeg streamer bare løs. Men en film er ikke streamet i mere end max 6 Mbit/s, så på 2 timer ville det ikke kunne overstige 5.4 GB.
Af MCZ
#253321
Kablerne findes og virker. Dog kan det anbefales at købe dem i Humac, Elmutanten, eller apples egen hjemmeside. Mange af de billige "kineser" kabler der sælges af dem, virker ikke altid, og holder ofte op med at virke efter en opdatering. Jeg har selv nogle stk til forskellige arbejds skærme, projektor mm, virker upåklageligt.
Af bromberg
#253324
Jeg endte med at købe et org Apple og det virker 100%.
Så det blir løsningen, så håber jeg diverse apps kan justeres i kvaliteten, så jeg kan få lidt flere timers streaming:)
Af lunddal
#253325
bromberg skrev:
Beckham skrev:
bromberg skrev:Jaja men jeg har mobilnet (4g) på diverse telefoner og iPads.
Det internet jeg søgte var et wifi i selve huset der kun var aktivt fra maj til september, men det kunne jeg ikke rigtig finde.

Det var tanken atv4 skulle være koblet på nettet
Ok...men du skriver samtidig at det vil give et vanvittigt dataforbrug at køre via 4g, så troede du havde droppet denne del...:-)
Det er ok hvis iPhone skal bruge 4g alene. Det der var problemet, var hvis iPhone også skulle være hotspot for atv4 og dermed skulle fodre ATV først og selv streame eks yousee lokalt for at sende det via AirPlay til ATV (gav det mening?:))

Her skal iPhone blot streame helt normalt..
Din forklaring giver mening, men det er ikke sådan det ville fungere. Du vil ikke skulle hente ting dobbelt.

Men til gengæld er jeg ikke sikker på, at du ville kunne have en ATV på et iPhone hotspot, og så lade selvsamme iPhone AirPlay'e til ATV.

Men både ATV og iPad kunne være på iPhonens hotspot, og så burde kunne AirPlay'e fra iPad til ATV.