Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tobias83
#247423
Har købt hus og skal indrette stuen med TV (se vedhæftet billede).

Hvor vil I anbefale at sætte et TV og hvilken størrelse kan stue bære? Vi tænker selv 55'. Vi vil helst ikke sidde i sofaen med ryggen til døre/vinduer, men der skal også undgås sydvendt lys på TV'et...

TV'et skal op på væggen og der skal sætte LK Fuga stik op bag TV'et, så der ikke går ledninger fra TV til gulv. Vi får Fiber i huset med Hiper.

Vi tænker 1xHDMI 2.0, 1xUSB 3.0, 1xstrøm og 1xCat6-netværksstik. Andet der skal sættes op bag fjernsynet?

På forhånd tak :-)

/Tobias
Vedhæftede filer
Plan-tegning-TV.jpg
Plan-tegning-TV.jpg (23.74 KiB) Vist 3680 gange
#247424
1x HDMI er måske i underkanten, hvis målet er ikke at have nogen bokse mv. synlige?

Hvis du sætter TV'et på endevæggen, så har du 386 cm at gøre med. Der kan være meget TV på sådan en væg ;) Jeg ville personligt ikke gå under 65", hvilket kan være på 170 cm. Jeg kan ikke se hvordan du får opfyldt ønsket om ikke at have lys på TV'et fra syd og samtidigt får placeret en sofa, der ikke har ryggen mod enten vinduer eller døre. Med mindre du monterer TV'et på døren til spisestuen eller midt i vinduespartiet mod syd...
Af Tobias83
#247425
Hvis vi har en forstærker som kan "samle" alle HDMI stik og sende signalet videre til TV'et, er et HDMI stik vel nok? Ellers ja, så skal der flere til.
Tænker: TV-box, PS4, BluRay afspiller plus en ekstra til evt. computer. Så fire HDMI stik ialt.

Hvad med TV'et på væggen nede i venstre hjørne (eller skråt på væggen/hjørnet)? Der er 1.8m til døren ud til gangen.
Af Tobias83
#247522
Torben Rasmussen skrev:Det er rigeligt med plads til en 65" :)

Og ja, hvis du har en HDMI-switch, så er ét kabel jo nok.
Hvis jeg sætter TV'et på den venstre væg. Hvor vil I placere vægudtag til højttalere? Hvad kan stuen bære, 5.1 eller 2.1 setup? Jeg kan ikke placere højttalerne inde i loftet eller væggen desværre, kun kablerne.
Plan-tegning-TV-højtaler-setup.jpg
Plan-tegning-TV-højtaler-setup.jpg (21.63 KiB) Vist 3488 gange