Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243573
Kort:
950 er Eliten uden Hub. Selve fjernbetjeningen er ens. Dog er der en lille forskel i ikonerne på de nederste knapper til Smart kontrol. Nok fordi 950 ikke kan dette som standard.

Lidt længere:
Elite har en hub som den kommunikerer med. Den kommunikerer videre med de enheder du har koblet på. Den bruger RF og kræver derfor ikke at du pejer på den enhed du vil styre. Herudover giver hub'en mulighed for at styre via wifi, Bluetooth etc. Fx PlayStation og Sonos.
Hub'en giver også mulighed for at styre enhederne via app på telefon/tablet. Den kan også kombineres med Smart Home devices som Amazon Echo, IFTTT, Philips Hue.

950 kommunikerer direkte med enhederne. Den kan derved ikke ovenstående.

Anbefaling:
Hvis du har mange devices som kommunikerer via forskellige teknologier eller gerne vil bruge telefonen til at styre så køb Elite.

Du kan også købe 950 og så senere tilføje en hub.

For mig giver Hub'en nok til at jeg ville vælge Eliten over 950. Men har du et mere simpelt setup uden smart devices så er 950 også fin.
#243617
Så blev jeg det klogere. Tænkte nok Hub'en var en slags bluetooth enhed så jeg ikke behøver at pege direkte med remoten.
Vil helst ikke have alle de bokse men kan godt se at det nok ikke kan betale sige at lade være da Harmony 950 koster ca 1300 kr og Eliten koster 1800 kr altså kun 500 kr mere. Hvis man skal købe hub'en alene koster den ca 1100 kr.

Kan de også erstatte LG TV remote med den muse markør som LG bruger til deres nye TV? Skal have PS4, Xbox One, Apple TV, Blu ray player, til en reciver som jeg så connecter til mit tv via HDMI/ARC.
Min reciever har så ikke 4K/HDR skal jeg så connecte PS4 og Xbox One i direkte i TVet? Og hvordan får jeg så lyd ud fra de 2?
#243620
Jeg vil ikke tro den kan erstatte markørfunktionen fra din LG fjernbetjening. Men du kan programmere den til at gøre bestemte ting i rækkefølge så du kan overveje hvad du bruger den funktion til. Har selv et Samsung med stemmestyring. Harmony'en har ikke denne mulighed men det kan jeg godt undvære.

Har LG remoten egentlig ikke en universal fjernbetjening? Overvej hvilken værdi du gerne vil have at Harmonyen skal give dig ift hvad du allerede kan i dag. CEC gør fx at man kan styre en enhed som er koblet på en bestemt HDMI-port. Men det er ofte kun en enkelt enhed som kan dette.

Jeg vil tro at du skal koble 4K enheder direkte til tv'et og så fx koble et toslink-kabel fra dit tv til din receiver for at få lyden med. Bruger ikke selv en receiver så kan ikke rigtig hjælpe med det.
Af Brixen
#243625
Harmony Elite kan i det daglige godt erstatte LG og Apple tv remote, men jeg synes ikke de originale kan helt undværes, når der skal programmeres ændringer på tv og Apple tv.


Sent from my iPad using Tapatalk
#243635
Okay nu bliver jeg lidt i tvivl om jeg så skal offer alle de penge på Harmony hvis ikke den kan erstatte LG og Apple TV remoterne helt. Måske jeg bare skal købe en Harmony hub hvis jeg kan finde den billig et sted.

Men nu har jeg indnu ikke fået mit LG TV så hvis jeg kan bruge LG TV remoten til at styre min reciever og slå over på de output mine maskiner er tilknyttet de forskellige HDMI på recieveren. Håber da det WebOS 3 kan erstatte Apple TV da jeg kun bruger Apple TV som airplay med min itunes musik, hvor der kommer album cover og info op på TV skærmen. De andre ting som Plex, Youtube, Viaplay og Netflix er jo sikkert også på WebOS 3. Og har hørt der skulle være en musik spiller der med album cover og info om det så virker med itunes/airplay ved jeg ikke?
#243636
Vent med at købe Harmonyen og se hvor meget den medfølgende fjernbetjening kan.

Hub alene giver for mig ikke ret meget mening. Så kan du styre via telefon, men det er ikke optimalt. Bruger det kun som backup-løsning. Herudover er hub'en ikke intelligent. Den ved ikke om dit tv er tændt. Den ved bare hvilke kommandoer den har sendt til tv'et. Hvis du vil bruge både hub og din standard fjernbetjening bliver det hurtigt noget rod, da Harmonyen ikke længere ved status for dine enheder.