Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243449
Jeg går og overvejer at købe en ultra hd afspiller og jeg kan se at man kan få en Xbox One S til 1500 kr i den her weekend eller en Samsung UHD afspiller til 2000 med 3 film, så i teorien samme pris, da filmene har en værdi af 600 kroner.

Jeg har et OLED tv så planen er at købe en afspiller til TVet med Dolby vision når de kommer ned i en pris af maks 2500 kroner, så jeg vil sælge enten Xbox One S eller Samsung afspilleren til den tid. Men hvad kan bedst betale sig at købe og hvad er bedst for pengene? Jeg har en ps4 og jeg bruger den aldrig, så jeg tror umiddelbart heller ikke jeg kommer til at bruge en Xbox til andet end film.

Jeg har selv undersøgt det lidt, og hvis man tror på amatør optagelser på youtube, så skulle farverne være bedre på Samsung afspilleren hvor Xbox One S skulle have meget lyse farver, men det er svært at vurdere i en video hvor ham som optager den har lavet hans egne billede profil på Samsung afspilleren og hvor det ikke er muligt at ændre noget på Xbox One S.

Hvis du selv har erfaring med noget af det så må du meget gerne skrive din mening :-)
#243467
mbm har nævnt i en anden tråd at Xbox'en larmer en del når den afspiller en UBD film, noget mere end K8500 gør.
Når du ikke bruger din PS4 og du tror heller ikke du kommer til at bruge spil på Xbox'en, så må valget være K8500 pga. mindre larm ved UBD afspilning vil jeg sige.
#243469
steen6400 skrev:Du kunne også afvente og se hvad der kommer af nyheder på CES i næste uge omkring UHD afspiller med DV, det gør jeg.
OK, kan se i en anden tråd at du er opmærksom på CES.
#243483
Samsung afspilleren er rigtig god, hvis du vil afspille 4K HDR og blu-ray. Jeg har selv haft den, men solgte igen, da jeg også har en del region 1 dvd-film, som den ikke kan klare. Jeg satser på Oppo i stedet, da den skulle kunne gøres kodefri.


Sent from my iPad using Tapatalk
#243486
steen6400 skrev:Du kunne også afvente og se hvad der kommer af nyheder på CES i næste uge omkring UHD afspiller med DV, det gør jeg.
Ups, det gjorde jeg så alligevel ikke, har lige hentet en Oppo i AV-Connection til intropris :)
#243487
steen6400 skrev:
steen6400 skrev:Du kunne også afvente og se hvad der kommer af nyheder på CES i næste uge omkring UHD afspiller med DV, det gør jeg.
Ups, det gjorde jeg så alligevel ikke, har lige hentet en Oppo i AV-Connection til intropris :)
Godt valg :-)


Sent from my iPad using Tapatalk
#243497
http://www.av-connection.dk/?PGr=9890
* INTROPRIS indtil 31. december 2016! *

Noget pis at skrive - 6,5k er den vejl. udsalgs pris hvilket også fremgår af den nyhed Rasmus eller Torben lavede om Oppo 203 da den Danske pris blev fastsat.

Jeg var dum nok til at give 4k for Samsung'en. Jeg glædede mig til Oppo'en kom pga. DV chippen, men til den pris ville jeg have dummet mig endnu engang hvis jeg havde købt Oppo'en til 6,5k i mine øjne.

Tillykke med den.
#243520
Brixen skrev:Filmene har ikke en værdi af 600, synes jeg. De film man køber til 200 har både 4K og Blu-ray. De tre film, der følger med, er specialudgaver kun med 4K.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det var jeg faktisk ikke klar over. Men jeg har dem på Blu-Ray så det går nok.
#243521
Turbo skrev:http://www.av-connection.dk/?PGr=9890
* INTROPRIS indtil 31. december 2016! *

Noget pis at skrive - 6,5k er den vejl. udsalgs pris hvilket også fremgår af den nyhed Rasmus eller Torben lavede om Oppo 203 da den Danske pris blev fastsat.

Jeg var dum nok til at give 4k for Samsung'en. Jeg glædede mig til Oppo'en kom pga. DV chippen, men til den pris ville jeg have dummet mig endnu engang hvis jeg havde købt Oppo'en til 6,5k i mine øjne.

Tillykke med den.

Den intro pris er da til grin. Allerede ved 6500 ligger den 3500 over hvad jeg agter at give.