Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flade
#239505
Hej.
Jeg har været stavnsbundet til at modtage yousee ( lille pakke ) på grund af en aftale mellem min udlejer og yousee.

Jeg har nu fundet ud af at jeg godt kan komme ud af den aftale,,,,, MEN !

Har fået følgende fra min udlejer.

"Jeg har fået svar retur fra YouSee. Det kan godt lade sig gøre at opsige abonnementet på dit lejemål. For at udlejer vil acceptere at signalet bliver lukket, vil du blive pålagt at betale et genåbningsebyr på kr. 599,00 i forbindelse med lukningen..
Derudover skal du betale et administrationsgebyr til os på kr. 250,00 for håndtering af sagen."

Kan det virkelig passe ?

Jeg kan ikke forstå jeg skal betale for at TV linjen igen bliver åbnet når jeg fraflytter lejeligheden, så den næste lejer kan være "låst" fast i en lignende aftale.

Jeg kan heller ikke forstå det skal koste så meget at afbryde en ledning, det er jo en times arbejde for en meget højtlønnet person.

Er heller ikke tilfreds med at udlejer vil have 250 kr i administrationsgebyr.
Af lennon
#239506
Synes det lyder fair . Yousee er en del af lejlighedskonceptet ligesom p-plads , vaskekælder osv , så selvfølgeligt skal stikket være "åbnet" for ny lejer . .
Af BrianH
#239516
Joo, det er vel fair nok.
Hvis du vil ud af aftalen, og der er omkostninger ved at genåbne signalet til den næste lejer, så må det være dig der betaler.

Det skal såmænd nok også tage 1 timer alt i alt (snak med kundeservice, tekniker osv) for Yousee, at lukke linien ned.
Din udlejer kommer også til at bruge en time på at få Yousee til at genåbne linien til en ny lejer, så det er vel også ok.

Så "rigtig" stavnsbundet er du jo ikke. Du kan komme ud af det for 850 kr, som jo bare er en måned til Yousee, hvis man har 300 Mb/s + fuldpakke
Af Flade
#239520
Når jeg flytter så kan de vel også bare skrive at lejeligheden har mulighed for yousee, lige som de lejeligheder jeg søger har mulighed for fiber internet og TV.
Jeg regner da stærkt med når jeg flytter og skal have fiber internet, så er der et oprettelses gebyr hvilket jeg syntes er meget normalt, men DVS det skal jeg så forvente ham der boede i lejeligheden før mig har betalt, for når fiberen nu har været etableret en gang i den lejelighed så er det aldrig igen indflytteren der skal betale for det.

Jeg kan forstå hvis vi talte om en etablering af forbindelse, ganske som da jeg fik lagt fiber ind i mit hus.
Men nu taler vi om almindelig oprettelse eller ej hvilket jeg bestemt syntes burde være op til den enkelte at bestemme og betale for.

Kan også lige sige at jeg for nylig har fået brev om at beløbet til vedligeholdelse af kablerne nu er forhøjet til 1500 kr årlig, DVS det er for hver af de 8 lejeligheder i opgangen her, og for 1500 kr kan du alså udskifte de coax kabler der er sømmet på ydermuren hver år for det beløb, og det er + lønnen til ham der skal ordne det, og ikke engang prisen for det kobber der er i de gamle kabler.

Jeg er ikke sikker på hvordan de åbner og lukker for TV signalet, men det kan ikke indbære en frakobling af ledningen for jeg får også mit internet den vej, så det må være en der trykker på en computer og siger til centralen at nu skal du alså ikke sende TV til den her bruger.
Så Der er alså ikke tale om en fysisk frakobling her, men bare om jeg ikke vil have TV fra dem og derfor ikke skal betale for det.

Hvis jeg fil lov til at rive coax kablet ned fra væggen ud mod gaden når jeg flyttede, så ja så kan jeg godt acceptere at der skal betales etablering igen, men som det er nu så er der i mine øjne kun tale om opsigelse af en tjeneste.
En tjeneste der til hver tid kan genoprettes med et par tryk på en computer; DVS en tjeneste som jeg vil mene at betale 599 kr for er åger da der må være tale om minutter for at gøre det og ikke timer.
Jeg vil endda mene at selv om der så skulle flyttes en ledning på en central, så er det vel et sted der ofte kommer teknikere og han kan bare etablere forbindelsen igen ved lejelighed så.
Men som sagt jeg får mit internet fra dem også og det vil jeg ikke undvære da telefon stikket er monumental langsom.
Så på internet siden har jeg alså frivillig måttet vælge kolera frem for pest, men igen det er mit eget valg så ikke nogen klager der.
Men TV kan jeg godt undvære hvis det skal være.

Mig bekendt taget yousee ikke 599 for oprettelse af hverken Tv eller Internet på en adresse, og da slet ikke en der har kablerne i forvejen.

Og fordi min udlejer har en aftale med yousee, så betyder det jo ikke at jeg eller nogen anden i opgangen får billigere TV eller andet på grund af det, der er nok nærmere tale om udlejeren får TV lidt billigere og så kan afkræve lejer det fulde beløb så både udlejer og yousee tjener lidt på vedkommende.
Af Elkjr
#239522
Det står vel i din lejekontrakt? At der er yousee? Jeg spurgte faktisk min nabo om det engang (han er ved dansk kabel tv) om ikke bare det er et tryk inde på centralen.. Men der skal faktisk en teknikker ud og skifte, nærmest en sikring, der hvor du får signalet fra! Tager man så kørsel osv med så løber det jo hurtigt op!

/insert clever or funny note here\