Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elkjr
#239484
Hej folkens

Først håber jeg at jeg har postet det rigtige sted ellers må admin flytte den :-\

Jeg sidder med lidt et problem, for et par uger siden kunne vores fjernsyn pludselig ikke selv finde vores soundbar (den er sat til gennem ARC udgangen) og det har virket i et par år uden problemer, og selv om jeg sætter lyden til ekstern højtaler) starter soundbaren ikke selv op, tænder jeg den manuelt virker det heller ikke?

Men har så fundet ud af at ingen af hdmi kanalerne selv skifter over selv længere - hverken når vi sender til chromeCast, eller tænder min PS4 - Noget fjernsynet ellers altid har gjort!
Jeg har nogengange fået det til at virke hvis jeg slukker helt for strømmen for det hele, og lader det stå over natten, så har soundbaren tændt af sig selv om morgenen..

Jeg forstår sku ikke hvad der er galt?

*Simplink er sat til tænd
*Simplink er sat til auto tænd/sluk begge indstillinger har jeg prøvet at slukke og tænde
*Fjernsynet er fuldt opdateret
*ARC mode er tændt i indstillinger
Og har prøvet både bitstream samt auto på digital lydudgang..
*soundbaren virker både med Bluetooth, jackstick osv..
Har prøvet et andet hdmi kabel.. Men eftersom det er både soundbar, chromeCast og ps4 der er problemer med kan det vel ikke være det...

Begge dele er fra LG
Fjernsynet er et lg47lm760t
Og soundbaren er LG NB4530A

Men eftersom problemet også er at den ikke selv hopper på den givne kanal med hverken chromeCast eller ps4 må det jo være fjernsynets hdmi der er noget galt med?

Aner ikke om det kan have noget at sige men vi havde en strøm afbrydelse for nogle uger siden, men om det var før eller efter problemet opstod det kan jeg ikke huske..

Har i nogle ideer?

/insert clever or funny note here\
Af iLoveTCL
#242996
Jeg har lagt mærke til at der er to steder du kan aktivere simplink på lg tv, både under generelt og under lydindstillinger. Er disse på plads??
Af Elkjr
#242999
Har lige prøvet at slå alt fra og til igen. Så starter den selvfølgelig op.. Det er jo typisk!
Der har ikke været nogen opdateringer eller lignende..

Men jeg har jo som skrevet før fået den til at virke indtil fjernsynet har været slukket hvor det så ikke virkede igen..

Har kørt med Jack stik siden problemet opstod men det er sku ikke helt optimalt!

Og det plejer så heller ikke springe over på chromecast selv.. Virker selvfølgelig også nu! [FACE WITH TEARS OF JOY]

Men må vel bare se om det stadig virker i morgen..

Forstår det sku ikke! Har tændt og slukket for det mange gange..

/insert clever or funny note here\
Af Elkjr
#243003
Jamen det er da for åndssvagt xD har prøvet flere gange løbende.. Men håber som sagt bare det bliver ved med at virke :-D typisk haha

/insert clever or funny note here\