Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TokeLund
#238345
Hej.
Jeg har tidligere benyttet denne side, når jeg skulle købe nyt TV og har altid nydt godt af den ekspertise der er her.

Jeg står som frivillig i en sportsforening og skal anskaffe en projektor samt lærred til klubhuset. Og det er åbenbart ikke lige så nemt at finde kvalificeret anmeldelser af projektorer som det er ved fjernsyn.

Det skal primært bruges til taktik og sociale arrangementer, hvor der enten skal ses noget sport eller spilles playstation.

Siddeafstand vil være 3-6 m ca.

Så længe der er tilslutning via HDMI, så er det helt fint.

Lokalet er forholdsvist lyst, der er persienner ved vinduerne, som der kan hjælpe en del på det.

En langtidsholdbar løsning er en stor faktor.

Skærmen skal minimum være 1,8 m og meget gerne større.

Som udgangspunktet er økonomien inkl. lærred 4.000 kr, men kan godt øges, hvis det er nødvendigt for få noget der opfylder kravene.

Vi vil gerne have et lærred der kan flyttes rundt, så det både kan stå ved taktikbordene og ved sofagruppen.

Håber jeg kan få noget hjælp herinde, jeg har desværre ikke selv den store viden omkring projektorer.
Jeg håber jeg har placeret emnet i den rigtige kategori, synes ikke rigtigt der var noget omkring en projektor, så ved ikke om jeg egentlig er på det rigtige forum.
Brugeravatar
Af hans123
#238348
Til det budget. Så opgiv det Du finder intet brugbart til dine krav .

Et transportabelt lærred koster hurtig 3-4000.-

Men på www.projektorcentral.com er der test af mange projektorere.

Er lidt nysgerrig. Hvad mener du med langtidsholdbar løsning ?
Af purtsak
#238363
man kan få noget som hedder en fixtframe og det behøver ihvertfald ikke koste en 3-4000kr jeg har selv et der er fra elite screen det ved jeg ikke om kan bruges det kunne man vel lave extra beslag til eller købe eller lave noget det kunne stå på når det skal flyttes rundt er ikke vildt tungt mit 100tommer men man skal nok være 2 til sådan at flytte rundt på det
Af djocs
#238382
Til det budget skal du nok se bort fra et lærred og måske endte bruge en væg, rullegardin eller lave dit eget lærred af spånplader der malet hvid... men hos komplet kan du få et transportabelt lærred for omkring 1000 kr