Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#236542
Tænker at bestille UHD film fra amazon.com
Kan de passe leveringstiden kan blive over 1 måned når man vælger den billigste fragt?
Hvad med told gebyr?
Af bentpetersson
#236543
Brug for det første ikke amazon.com men amazon.de. Altså indenfor EU.

Hvis leverandør befinder sig udenfor EU,, bliver pakken standset i Postnords afdeling i Kastrup, hvis man mener, at pakken har en værdi på over 80 kr exl. fragt.
Men NB. gaver er undtaget. Ofte bliver der skrevet gave på fra leverandørens side. Hvis ikke så koster det gebyr, told og moms for varer over 80 kr, som man skal sende bevis/kvittering på efterfølgende.

Indenfor EU er der ingen problemer. Ellers bliver Postnordgebyr og told opkrævet inden forsinket levering.

Slå gebyr mv op på på skats hjemmeside. Selv om man bestiller på amazon.de, altså den tyske, har jeg været ude for at leverandøren i England påstod ikke at have flere varer, og pakken blev leveret fra Kina. Og så kostede varen pludselig et par hundrede kr. ekstra.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1615423&vId=0
Af mbm
#236545
Hmm lyder sku bøvlet.
Desværre er film som Lone Survivor som Jeg ville købe desværre kun på amazon.com
Hvor kan der ellers købes UHD film.? Billigt.
Synes ikke jeg på amazon.de kan se om der er Danske undertekster?
Af Turbo
#236555
Amazon er world wide - normalt vil jeg også sige, køb via amazon.co.uk eller .de pga. inden for EU og den 80,- regel uden for EU.

Jeg købte Life of Pi og The Revenant via blu-ray.com. Da jeg trykkede "buy" blev jeg sendt til amazon.com. Der er 3 leverings former, jeg valgte den midterste, mener den hed "7-14 dage". Filmene kom efter 5 dage med GLS til døren. De var sendt fra Tyskland. Den én stod der DK sub. på, den anden stod intet om sub., begge har DK sub.

1½ måneder efter fik jeg en mail fra amazon (1/8-2016):
We're writing to let you know we processed your refund of DKK113.43 for your Order xxxxxxxxxxxxxxxx.

This refund is for the following item(s):

Item: Life of Pi [4K UHD] [Blu-ray]
Quantity: 1
ASIN: xxxxxxxxxxx
Reason for refund: Export fee reduced

Here's the breakdown of your refund for this item:

Import Fee Deposit Refund: DKK57.77

Item: The Revenant [4K UHD Blu-ray]
Quantity: 1
ASIN: xxxxxxxxxxx
Reason for refund: Export fee reduced

Here's the breakdown of your refund for this item:

Import Fee Deposit Refund: DKK55.66

We'll apply your refund to the following payment method(s):

Visa Credit Card: DKK113.43

We've processed a refund for the above order in the amount of DKK113.43. The refund should appear on your account in 3-5 days if issued to a credit card.
Af mbm
#236556
Dvs du handlede jo så nok fra amazon.de
Mht den film jeg er interesseret i : Lone Survivor så er den ikke i EU før senere.
Så det er en US only.
Af Turbo
#236558
Nej, der stod amazon.com i adresse linjen. Alle mails (bestilling osv.) kom også fra amazon.com.

Har lige set efter pengene, de er gået ind d. 3/8.

Jeg har også kikket efter Lone Survivor, tror også den pt. er US only.
Af mbm
#236560
Ja noget senere.
Den er ude på amazon.com på tirsdag og noget billigere.
Men hvis den er over 1 måned at nå frem, så gider jeg ikke.
Senest rettet af mbm 7. aug 2016, 20:25, rettet i alt 1 gang.
Af Turbo
#236561
Man of Steel er der flere rigtig flotte sener i - fik den i går selvom den først skulle komme d. 8/8. Den koster 249,- hos Elgiganten.

In the Heart of the sea er en fin historie om Moby Dick - men 4k HDR effekter er lidt svært at se på den. Normal blu ray vil se lige så fin ud imo. Fik jeg også i går, den koster også 249,- hehe.
Af mbm
#236563
Jeg gider ikke bare købe UHD film for formatets skyld.
Jeg vil kun købe film som jeg synes er fede og som jeg gider se igen og igen.
Mon film som Aliens og ringenes herre kommer i 4K?
Af mbm
#236592
Nå nu har jeg bestilt Lone survivor fra amazon.com... billigest fragt... samlet pris 33,47 USD,
så må jeg se hvornår den dukker op og om der kommer en ekstra regning for told/moms etc.