Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#267781
Er jeg den eneste der syntes Shield generelt afspiller 4K film ret dårligt?? I går skulle jeg se noget i 4K HDR og på Shield (kodi) hakkede det jævnligt og ikke til at holde ud at se på. Så prøvede jeg at afspille via TVet egen afspiller (LG C765OLED) og her kørte det perfekt.

Forslag eller er det håbløst?
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267789
Du bliver næsten nød til at give noget mere info, før man kan forholde sig ..

Var det x265 10bit UHD HDR eller kun 264? hvad matriale forsøgte du at afspille? (evt releasenavn, hvis det er rips) og hvilken version af Shield TV har du.?
-der er vist flere versioner af disse shield TV, og er ikke helt ajour med om versionen fra fx 2015 er optimeret til fuld 10bit HEVC x265 hardware acceleration.

LGs egen native WebOS3.5 player har vist fuld understøtttelse, ihvertfald når det kommer til matroska-containeren[.mkv]..
#267803
Jeg havde den samme problemstilling på mit gamle tv, et LG 55UH615, der bufferede den også tit.
Men når jeg nu afspiller de samme film på mit B7 så køre alt helt glidningsfrit.

Så jeg tænker at det er i fjernsynet problemet ligger, og noget båndbredde problemer.?
#267804
DaneLaw skrev:Du bliver næsten nød til at give noget mere info, før man kan forholde sig ..

Var det x265 10bit UHD HDR eller kun 264? hvad matriale forsøgte du at afspille? (evt releasenavn, hvis det er rips) og hvilken version af Shield TV har du.?
-der er vist flere versioner af disse shield TV, og er ikke helt ajour med om versionen fra fx 2015 er optimeret til fuld 10bit HEVC x265 hardware acceleration.

LGs egen native WebOS3.5 player har vist fuld understøtttelse, ihvertfald når det kommer til matroska-containeren[.mkv]..
2160p.HDR.UHD-BluRay.HEVC.TrueHD.7.1. Hjælper det?
Shield model number P2897, version 7.0. Software version 6.3.