Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mads_t
#265959
Hej alle,

Håber, at nogen her i forummet kan hjælpe:

Jeg har en frygtelig masse videoklip og film i mange forskellige formater på min Synology DS214+, og dem vil jeg gerne kunne afspille på mit tv uden problemer.
Jeg har en Chromecast 2, men den kan ikke afspille alt, f.eks. H.265 og video med DTS.
Man kan muligvis købe et smart-tv, der kan klare opgaven, men jeg har tænkt på, om Minix NEO U9-H Android Box vil kunne klare at afspille mine videoer/film.
Jeg har læst lidt i en anden tråd herinde om en Minix 4K player, som Rasmus Larsen ikke ville anbefale på grund af android-versionen, ( hvis jeg forstod det korrekt)
Denne her bruger Android 6.0, og så vidt jeg kan forstå, er der betalt licens, så den fungerer med forskellige Dolby versioner.

Det videomateriale, jeg har, er mest 720p og 1080p, jeg har intet i 4K.

Vil sådan en boks mon kunne dække mit afspilningsbehov, eller har i andre forslag ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#265961
Grunden til at jeg generelt ikke anbefaler bokse som Minix er fordi, der kører mobil-Android fremfor 'Android TV'. I praksis betyder det, at man får mobil-apps fremfor tv-apps og at f.eks. Netflix ser afspilleren som en mobil fremfor en tv-skærm. Det har betydning for kvaliteten, som de sender igennem.

Baseret på din beskrivelse, så tror jeg, at du med fordel kan kigge på Nvidia Shield parret med Kodi eller Apple TV 4K parret med Infuse. Vælg Nvidia hvis du vil have lidt mere frihed til at nørde. Vælg Apple TV hvis du også vil have apps til DR TV, TV2 Play, HBO Nordic osv.
Af mads_t
#265965
Tak for svaret.

Jeg bor ikke i Danmark, og for mig er Netflix, DR TV, TV2Play, HBO Nordic med flere ikke aktuelle/interessante.
Det eneste, det drejer sig om for mig, er afspilning af det videomateriale, jeg har på min Synology.

Ændrer det på din anbefaling ?

Mvh.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265969
Jeg købte de billige android bokse fra aliexpress. Der er AndroidTV som customrom ude, og det fungerer helt ok for mig, til mit behov.

Har du intet behov for streaming tjenester, så er det en god pris at kunne slippe af med 350-400kr.

Den som hedder H96pro+ er den jeg har haft mest held med og fungeret upåklageligt her. De skriver dog den har DolbyVision support, det er så ikke tilfældet eller der er problemet med noget licens. HDR afspilning virker fint, HLG HDR virker ikke.

Har en ældre receiver så lyd support kan jeg ikke forklare hvor godt er, det som kører på tv virker i pcm/dts/dd , atmos tror jeg heller ikke mit tv klarer fra UHD blu-ray , så en begrænsning i tv der.