Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JSN
#256702
Jeg søger en erstatning for min WD TV boks, der kan understøtte 4K, idet jeg vil købe et 4K kamera, hvor film bliver redigeret i Pinnacle og gemt på ekstern harddisk og skal ses på mit Samsung KS8005.
For at være lidt mere præcis har jeg 2 harddiske på hver 5 TB, der indeholder købte spillefilm som dvd og bluray, der er kopieret ind på harddisken som MKV og video_TS filer, ligesom harddisk indeholder en del film fra familiefester som også ligger i formatet TS filer. Alle disse film kan nu ses, hvor HD er tilsluttet en WD TV boks. Jeg søger derfor en tilsvarende mediaboks, der understøtter MKV/TS filer samt 4K format, så alle film kan ses på TV fra den samme harddisk.

Jeg har kigget på denne hjemmeside:
https://www.gearbest.com/tv-box-c_11262/

Jeg er helt på bar bund med hensyn til mediabokse, så jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp her i forummet.
#256710
Jeg bruger i dag primært Infuse (til tider VLC) til at afspille HD-video fra en harddisk, der er koblet op på netværket via Apple TV. Der kan håndteres filer med meget høj bitrate, naturligvis også afhængigt af dit netværk.

Jeg regner da med, at de opdateres til at kunne håndtere 4K på Apple TV 4K.

Eller findes Nvidia Shield. Nok et godt bud, hvis du vil have endnu mere fleksibilitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256719
JSN skrev:Jeg har kigget på denne hjemmeside:
https://www.gearbest.com/tv-box-c_11262/
Jeg har et par af de bokse nu til de skærme i huset, og de kører fint, der er HDR understøttelse og et OK interface på dem.

Skal du have topmodellen af de typer bokse, så har flatpanels en anmeldelse af denne
https://www.aliexpress.com/item/Global- ... a65c38de87

Den har Android TV og skulle være helt fin til formålet, med undtagelse af den ikke har Ethernet indgang, det har den fået kritik får når den nu skal trække UHD medie.

men alle de andre 9xx chipset bokse er også helt fine, det er bare af finde en med EU stik, og et prislag omkring 350-400kr så kan du godt bruge den, helst android 7.1.x , da de andre som ikke har, kunne tyde på de har mindre support nu, og er så også ældre modeller, selvom Android 6 også er fint og jeg har det på en af dem.

Skal lige nævne de bokse ikke kan klare sig ikke uden KODI , som du måske/måske ikke kender. Det er indgangen til dine netværks afspilninger og supporter rigtige mange codecs. Nyeste 17.4 klarer HDR fint på KODI nu, med switch fra No-HDR til HDR , da de tidligere lavede fejl, og tv blev i HDR farve skala, som ikke var så smart men det er på plads nu.
En model: Z69 skal du ikke vælge, den har en masse malware i KODI med på boksen, som de har valgt at lægge med.
Du vil ikke have det ind, eller også skal du fjerne KODI på den, før du bruger den påny og henter fra Play.
( denne taler jeg om: https://www.gearbest.com/z69-_gear/c_11257/ )
Af Supergris
#256722
Smid de penge en Nvidia Shield koster.
Jeg gik netop fra en WD TV Live og kan ikke være mere tilfreds.
Der følger både en controller og en lille fjernbetjening med. Den har den absolut stærkeste hardware og understøttelse af alle lyd og video-formater.

VIDEO_TS mapper er lidt irriterende at rode med, så du kan meget nemt, lave dem om til ISOer med ImgBurn, så bliver alle filerne samlet i én imagefil...
Brugeravatar
Af bbplayer
#256723
Supergris skrev:Smid de penge en Nvidia Shield koster.
Hvad er det nu den koster?

Jeg betalte 223kr for den ene og ca. 300kr for de 2 andre, så hvor mange bokse får du for de penge?

Hvis det vigtigste er bare at kunne afspille ens medier og ikke bruge HBO/Netflix eller andre streaming tjenester, som desværre ikke alle de gearbest bokse klarer, kun en som MeCool m8s pro+ gør, så vil android bokse fra Gearbox klare det fint.

Hvis AndroidTV alligevel ikke falder i god smag, og man primært skal afspille netværks medie materiale, så mener jeg det er mange penge for noget som ikke behøver koste mere end max. 300kr og har fjernbetjening og kan bruges af andre Bluetooth remote hvis man vil, kan tilsluttes eksterne HD og SDkort, kan køre en masse spil på tv hvis man vil.

Måste er DolbyVision / HLG HDR begrænsningen lige nu? Kan Shield klare det egentlig?
Af JSN
#256744
Jeg har kigget på bbplayers link til en Xiaomi MI TV BOX 3 Smart 4K Ultra HD og har i den anledning nogle spørgsmål:
Den har android 6.0. Kan den opdateres til android 7.0?
Skal boksen tilsluttes til PC for at kunne installere KODI software?
Jeg går ud fra, at den kan vise mine bluray film, der er konverteret til MKV film samt mine DVD film, der ligger på harddisk, der tilsluttes direkte til boksen?
Mine bluray film, der er lagt på HD, har blandt andet True-HD og DTS-HD lyd. Understøtter boksen disse lydfiler?

Jeg har meget lidt kendskab til elektronik, men vil sikre mig via mine spørgsmål, at denne boks kan bruges som erstatning for min WD TV boks, der desværre ikke understøtter 4K, som skal bruges, når jeg lægger mine 4K optagelser fra kamera på harddisken.
Af ZackGem
#256756
Rasmus Larsen skrev:Jeg bruger i dag primært Infuse (til tider VLC) til at afspille HD-video fra en harddisk, der er koblet op på netværket via Apple TV. Der kan håndteres filer med meget høj bitrate, naturligvis også afhængigt af dit netværk.

Jeg regner da med, at de opdateres til at kunne håndtere 4K på Apple TV 4K.

Eller findes Nvidia Shield. Nok et godt bud, hvis du vil have endnu mere fleksibilitet.
Ved du om Infuse også virker med eksterne .srt undertekstfiler? Syntes der er forskellige meldinger.
Overvejer for første gang en ATV, nu den er i 4K - Men hvis ikke den kan erstatte Chromecast punkt for punkt, herunder .srt, så gør jeg det nok ikke, da jeg så stadig skal have 2 "bokse".