Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Svan
#250822
Jeg har kigget på diverse anmeldelser, men de fleste fokusere på selve de tekniske specifikationer såsom pixels o. lign. Jeg er dog mere interesseret i at høre om selve interfacet, problemer etc.

Jeg har bl.a. hørt at nogen oplever langsomme menuer, usynkroniseret billede og lyd, dårlig billedekvalitet etc. med nogle mediebokse eks. Chromecast.

Jeg har indtil videre benyttet en PS3 som streamer, som på billede o. lign. har fungeret fint. Menuerne i HBOs og Viaplays apps er dog uacceptabelt langsomme og uigennemskuelige og desuden er udvalget af apps begrænset.

Er der nogen som har erfaringer med diverse mediebokse som kan sige noget om interface, hastighed, fejl og billede- og lydkvalitet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250825
Når det kommer til alsidighed, så er det vist svært at slå Nvidia Shield, som både giver dig Android (med de begrænsninger det så har i apps - HBO har den eksempelvis ikke) og Chromecast i ét. Shield døjer ikke med de hastighedsproblemer visse TV har.
Af Svan
#250844
Har set jeres anmeldelse her på siden, men i påpeger specielt at boksen er ustabil og har en række problemer og derfor havde jeg den faktisk ikke med i mine overvejelser. Kobles dette sammen med prisen der er omkring 2.000 kr., når man også skal købe en fjernbetjening, virker det umiddelbart dyrt i forhold til konkurrenterne.

Kan se du har en PS4, har du prøvet at streame HBO, Netflix og Viaplay via denne og hvor godt fungere det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250851
Jeg bruger den slet ikke til streaming. Dels så gider jeg ikke skifte mellem billedprofiler på boksens input og dels så har mit TV både cast og alle de apps jeg ellers bruger.

Shield er opgraderet en del gange siden vi anmeldte den, men hvor meget mere stabil den er blevet kan jeg ikke svare på.
Brugeravatar
Af kerovan
#250854
Har den første generation af boksen, og den fungere helt perfekt. Har installeret spmc kodi til at afspille film med fra min NAS. Og ustabil er den absolut ikke mere.

Og du kan tit finde den på elgiganten hvor den er på tilbud til omkring 1600kr inkl fjernbetjening.

Men du behøver ikke fjernbetjeningen, du kan bruge din smartphone, eller din fjernbetjening til tv, jeg bruger min LG fjernbetjening til at styre boksen.

Så den får min anbefaling herfra [THUMBS UP SIGN][THUMBS UP SIGN]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Af JakobFisker
#250862
Du kan snildt købe en Shield. Har selv den nye version, den er klippe stabil. Det smarte ved den nye version er, at der også er en fjernbetjening med i pakken. Så det behøver du ikke spekulere på.
Af Svan
#252558
Endte med at købe den "nye udgave" af Nvidia Shield. Har ikke haft nogen problemer, interface og hastighed o. lign. fungere godt og har ikke haft nogen stabilitet problemer, hvis nogen leder efter en lignende boks til streaming kan den anbefales.