Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRa
#244852
Jeg har et par spørgsmål angående Apple TV. Jeg vil gerne indrette min apple TV så jeg kan se amerikansk netflix og filmstruck! Kan det stadig lade sig gøre at oprette en amerikanske itunes konto og indrette apple TV med en VPN server? Og hvis jeg nu ville bruge det samme Apple TV til at se f.eks. HBO kan jeg så gøre dette blot ved at logge ind på den med mit danske apple id og køre på dansk internet?
#244891
Vi kører med både dansk bruger og amerikansk bruger på vores Apple TV. Det fungerer fint.

I praksis skal du bare have oprettet en amerikansk iTunes-konto. I indstillinger på Apple TV logger du så ind på begge konti og afhængigt af hvilken du vælger, får du adgang til den pågældende App Store. Når apps først er hentet ned kan du bruge dem uanset om du er på den ene eller anden iTunes-konto. Filmudlejning på iTunes følger dog den konto, som du er logget ind på. Du kan leje film fra den amerikanske iTunes, hvis du har et amerikansk kreditkort eller ved at købe gavekort til iTunes online.

Det er noget tid siden, at jeg prøvede den amerikanske HBO Now, men dengang jeg gjorde fungerede det uden tricks på min Apple TV. Netflix har effektivt fået lukket ned for at man kan se den amerikanske - desværre.
#244892
Jeg kan måske tilføje: I praksis handler det om hvorvidt udbyderen af app'en har opsat geoblokering (altså blokeret for adgang til app / streaming udenfor hjemland). Det har mange udbydere jo på apps til mobil/PC, men det virker som om, at de ikke rigtig bruger det på Apple TV. Om det er noget Apple forsøger at diktere, ved jeg ikke.
Af MortenRa
#244899
Tak for vejledningen. Det var lige det jeg havde brug for. Perfekt at man kan hente apps fra flere zoner og at de så er på enheden - hvis man så skifter region med en vpn server så kan der streames fra dem man vil se.....jeg kender en anden VPN der virker med netflix, men det er nok bedst ikke at skrive det offentligt, hvis det skal blive ved med at virke! I kan sende mig en besked hvis I vil vide hvilken...
Brugeravatar
Af edinger
#244900
Rasmus Larsen skrev:Netflix har effektivt fået lukket ned for at man kan se den amerikanske - desværre.
Det er heldigvis ikke korrekt.

Hos Getflix har der været hul igennem til amerikansk Netflix i mindst et par måneder alene via smartDNS.
Brugeravatar
Af edinger
#244906
Rasmus Larsen skrev:Uden udfald hos Getflix? Jeg fik det til at virke sporadisk på diverse måder i starten, men hvis jeg hver uge skal sidde og pille med teknikken igen, så er det ikke det værd for mit vedkommende.
Efter at have kørt ustabilt i en periode for (måske) et års tid siden, endte jeg med at ryge helt af. Jeg opgav herefter at forsøge mig igen indtil for 2-3 måneder siden. Så fungerede det sørme igen. Og jeg fik binget mig igennem de to seneste sæsoner af "The Walking Dead" helt uden problemer.

Der kan forekomme momentvise udfald i kvaliteten. Men det er altså hverken mere eller mindre, end hvad jeg oplever på dansk Netflix. Der var eksempelvis ingen udfald overhovedet under min "Walking Dead"-maraton over to weekender.

Men om det fortsætter sådan, er jo ikke til at vide.