Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zimzim58
#240101
Har fornylig skiftet til denne top box ved Waoo,
Vi bare høre, om der er nogen form for forbud,
om at optage en udsendelse fra tv udbyder (Waoo)
Har prøvet med en usb hdd Toshiba 1tb,gennem mit tv. Lg 49" uhd, det virkede ikke. Fandt ud af ved at læse mere øm airteis 7410 er en IP modtager og ingen DVB UDGANG ? hvad er der af .mugligheder
et spørgsmål mere. boxen slukker automatisk efter 4 timer, jeg ringede til support for at høre om den var gået i stykker, nej svarede ham fra supporten det er et EU direktiv. ? tænkte er det en joke, eller er det rigtigt. Hvad mener i.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#240119
Waoo kører ganske rigtigt som udgangspunkt IP-TV, hvilket betyder, at du skal bruge en boks. Tv'et ser ikke billedet som et antennesignal, men blot et HDMI-signal og sådanne kan ikke optages med den indbyggede tv-tuner. Vil du optage skal det i stedet ske på den boks, som Waoo tilbyder. Det er den eneste måde.

Der er et EU-direktiv for strømforbrug på bokse. Det dikterer bl.a. hvad standby-forbruget må være og at boksen automatisk skal gå i standby. Men boksen går vel kun i standby efter 4 timer, når du ikke bruger den?
Af zimzim58
#240217
Hej det er også den tanke, jeg er kommet frem til. Der er så bare den hage, at de har gjort USb porten inaktiv.
Tror de har gjort det med fuld overlæg. Nej den går på standby selv om jeg ser tv efter 4 timer kommer en advarsel
op hvor der står lukker nu efter 30 sek............. Det kan da ikke være rigtigt at man ikke må det, et eksempel hvis man nu skal i byen en aften, der kommer en fodboldkamp. Så er man på den. Man betaler da en del penge for at se tv i dag. Jeg kan ikke få ind i mit lille hoved at det er lovligt. Hvis det er det skal jeg have fundet en anden tv udbyder.
Min Datter og Svigersøn har, you see han optager på en extern 1 tb usb hdd igennem deres tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#240238
Okay, det er der i hvert fald intet EU-direktiv som foreskriver :) Det eneste EU vil have er, at boksen går i ægte standby, når den ikke benyttes. Når du ser TV skal du naturligvis kunne se 24 timer i træk, hvis du ønsker. Så det er bare et valg, som Waoo har foretaget for boksen, at den skal spørge efter 4 timer. Er der måske en strømsparefunktion i menuen, som du kan slå fra/til?

Mht. optagelse, sælger Waoo så ikke en version med indbygget harddisk? Det ville naturligvis have været lettere bare at kunne tilslutte en USB-harddisk. Det er jeg helt enig med dig i.

Hvis du går videre og skifter tv-udbyder og vil køre det hele igennem tv'et uden en boks, så husk at signalet enten skal være kabel-tv, antenne-tv eller parabol-tv. IP-tv kan ikke køres direkte i skærmen, med mindre du går over til en løsning med streaming og apps.