Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#237509
Jeg har ikke set nogen danske forhandlere sælge Fire TV. Da jeg i sin tid købte min (HD-udgaven), brugte jeg en af de der amerikanske tjenester, hvor man får en midlertidig adresse i USA og så sender de den videre internationalt. Det koster en smule ekstra, men ikke det store. Jeg kan ikke huske navnet, men der er flere af dem.
Af PeterD
#263028
Mht. Amazon Fire Tv, så er der åbenbart udbrudt krig mellem Amazon og Google.

Google har lukket for adgangen til YouTube på Amazons produkt fordi de nægter at markedsføre Google produkter i deres sortiment.

"Vi har prøvet at blive enige med Amazon om at give brugerne adgang til begge selskabers produkter og services. Alligevel har Amazon ikke Google-produkter som Chromecast og Google Home, de laver ikke Prime Video tilgængeligt for Google Cast-brugere og i sidste måned stoppede de salget af nogle Nest-produkter. Den ubalance gør nu, at YouTube ikke vil være tilgængeligt på Echo Show og Fire Tv. Vi håber, vi kan finder en løsning på det her snart.".

Amazons Prime Video ikke benytte Chromecast, og det er ikke svært at forstå, hvorfor Google til sidst er blevet utålmodige med Amazon.

Umiddelbart ikke så smart at komme i krig med Google/Alphabet.

Verdens største firma.

https://www.google.dk/amp/s/amp.theguar ... -the-world
Af pilehave
#263031
Paradoksalt nok, så risikerer både Google og Amazon at skubbe kunderne over på Apple TV. Jeg er i hvert fald meget tæt på at skifte til ATV i stuen, nu da Amazon Prime Video er tilgængelig på denne platform. Jeg har det bare ret stramt med Apple, så vil helst undgå det...