Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cris83
#237055
Hejsa, jeg har netop anskaffet mig en Chromecast 2.

Jeg lagde mærke til, at der er en mulighed for at indstille Chromecast til 50hz som standard bl.a. for at undgå hak i panoreringen ved f.eks. streaming af fodboldkampe.

Da der ikke er en Auto indstilling i chromecast, og jeg gerne vil udnytte denne 50hz mulighed optimalt, lyder mine spørgsmål:

1. hvornår skal jeg benytte mig af 50hz indstillingen, og hvornår er det en god ide at jeg slår det fra igen? (Jeg benytter primært min Chromecast til Yousee film & tv, hbo Nordic og netflix)

2. påvirker indstillingen til 50hz billed kvaliteten negativt, eller gør det faktisk billed kvaliteten bedre? Eller sikrer indstillingen blot et bedre flow, så man undgår hak, og har intet med billed kvalitet at gøre?

3. Er det overvejende en go ide altid at ha 50 hz indstillingen slået til som standard, eller er det bedre at slå det fra som standard, og så kun sætte det til når det fungere optimalt.

4. Påvirker 50 hz indstillingen på nogen måde negativt?

På forhånd tak :)
Af djocs
#237075
Ja. det er super øv med ikke at have en auto indstilling, men da chromecast kom ud til at starte med kunne man ikke opsætte dette.

Hvis du ser meget live tv og programmer fra dr og tv2 play og viaplay vil jeg holde mig til 50hz. jeg mener også at hbo og cmore nordic køre 50hz europa standard, men er ikke sikker.

Netflix handler det vist meget om hvilke indhold du ser, dog har jeg bedst erfaring med 60hz med netflix med en chromecast.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#237076
De film du caster herhjemme vil have gavn af 50 Hz. Jeg caster primært HBO og Yousee og de skal køre 50 Hz for at blive vist korrekt. Netflix er dog en anden sag.