Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#233767
Jeg er klar over det ikke er muligt, men efter muligheden er på vej til nvidia, tror i så det kan tænkes det samme sker til atv4. Jeg har en mini Mac tilsluttet alene som server og gider det egentlig ikke rigtig længere. (Bruger også infuse til tider, men savner min musik).
Af Dare_Devil
#233775
Det kan jeg ikke forestille mig. AppleTV er tænkt som en klient, ikke en server. Og HWen egner sig heller ikke til transcoding, hvis du bruger sådan noget.

Hvor ville du 'opbevare' filmene? ATV4 har jo maks 128 GB.
Af bromberg
#233776
Den kunne jo stadig være server, med eks en nas på nettet.
Troede dog at der var kræfter nok til at transcode, men ja så blir det ikke aktuelt:)
Af Supergris
#233780
Hvis du påtænker, den skal bruges sammen med en NAS alligevel, så kan du vel bare sætte denne op i stedet?
Kan ikke rigtig se ideen i dit projekt, da den jo netop ikke selv har mulighed for, at tilslutte noget lager direkte...
Af kbaggen
#233781
Pt......så er der i Plex server for ARM ikke muligt at lave transcoding (eller sådan er det for archlinuxarm plex versionen), så iht. NAS (mange bruger ARM CPU) og Shield ville jeg lige chekke om Plex server software har åbent op for trandscoding på disse ARM varianter!

Bare så der ikke kommer en overraskelse!
Af bromberg
#233786
Supergris skrev:Hvis du påtænker, den skal bruges sammen med en NAS alligevel, så kan du vel bare sætte denne op i stedet?
Kan ikke rigtig se ideen i dit projekt, da den jo netop ikke selv har mulighed for, at tilslutte noget lager direkte...

Altå prøv lige at læs;), jeg efterlyser ikke måder at tilgå mine film. Det kan jeg fint fra Infuse til min nas. Nu gik det mere på at shield kommer med server del og om det er realistisk atv4 kunne det samme. Jeg kender ikke hardware eller betingelser for sådan noget kan lade sig gøre.
Idag har jeg som skrevet selv en mini mac til formålet, men bruger alligevel min nas. Min mini transcoder "blot" og det er dens opgave.
Plex har dog den fordel at jeg så kan streame mit indhold "on the go" og det kan infuse ikke (eller jeg kan ikke) og seagate´s software til formålet er en kringlet affære.:)

Så det gik mere på om man kunne forvente atv4 følger med. Er der begrænsninger i hardware, ja så gir det helt sig selv:)
Af Sploink
#233814
kbaggen skrev:Pt......så er der i Plex server for ARM ikke muligt at lave transcoding (eller sådan er det for archlinuxarm plex versionen), så iht. NAS (mange bruger ARM CPU) og Shield ville jeg lige chekke om Plex server software har åbent op for trandscoding på disse ARM varianter!

Bare så der ikke kommer en overraskelse!
Umiddelbart ser det ud til i den kommende Shield Update , at man vil kunne køre Plex Server på den :)
Af Supergris
#233817
Jeg har skam læst, men jeg ved ikke, om vi snakker forbi hinanden?

Jeg har opfattet det, som om, du gerne vil lade din ATV4 fungere som PLEX-server, som Nvidia Shield har meldt ud, at de vil gøre det muligt i en opdatering.

En server uden lager, er ikke meget værd, og da du så nævner, du vil benytte den sammen med en NAS på nettet, ser jeg ATV4eren, som et unødigt led, da din NAS på nettet burde kunne køre server uden at tilføje yderligere hardware.

Er dette korrekt forstået? :)

Prøver du ikke bare at skabe et problem, der ikke eksisterer?

Løsningen med f.eks. en Nvidia Shield, er vel kun interessant, til de, der ikke ejer en NAS, eller er jeg helt galt afmarcheret?
Af bromberg
#233976
Jeg har mulighed for plex server på min seagate, men den kan ikke finde undertekster, hvilket jeg kan læse er meget almindeligt, før man begiver sig op i pris på rigtige nas. Idag har jeg en mini Mac som kærer plex server og her bruger jeg altså ikke den lokale harddisk. Jeg har blot lavet mine biblioteker således at de henter film og musik fra min seagate netværksdisk. Jeg ved det kræver internetressourcer, men har på min 100/100 linie ikke problemer med det.

Jeg går dog med ideen om at skippe min Mac, da den alene bruges til server og syntes det er lidt spild, nu infuse eks uden en server kan bruges.

Jeg kan dog godt lide plex's enkelthed og ikke mindst mulighed for at tilgå mine film og musik uden for hjemmet. Så var der en plex server mulighed til at 4, så ville det være den jeg brugte.

Jeg ved godt det ikke forholder sig sådan idag og vil derfor bruge infuse, nu her når mac'en blir solgt.