Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232906
Hej

Jeg har 4 Samsung tv. 3 smart tv hvor min WD boks virker ubeklageligt, men i stuen har jeg et UE65JU6075U Samsung tv, og når jeg tilslutter boksen og tænder den, kommer WD mærket frem, men så skriver den; at den ikke kan finde enheden. Og så kan jeg ikke slukke WD boksen igen, men bliver nødt til at trække stikket ud. Jeg har spurgt en kammerat som arbejder i HI- Fi klubben han bar mig prøve, at slå anynet + fra. Men det har heller ikke hjulpet.

Er der nogen som har et bud på hvad man kan gøre ? Og såfremt at man bliver nødt til at købe en ny mediaboks, hvilken vil så virke til tv'et ? Jeg bruger den til, at se film og billeder igennem på tv'et.

På forhånd tak.
#232911
Det er noget med at nogle Samsung enheder ikke arbejder sammen med alle produkter, jeg har endvidere læst mig til på nogle amerikanske hjemmesider at det kan være ntfs der skal ændres til fat32 på boksen, problemet er at jeg ikke er særlig teknisk anlagt, og har ingen ide om hvordan man gør det?!
Jeg tør næsten heller ikke investere i en ny boks, fordi jeg er bange for at købe en som heller ikke virker.


K
#232916
Nej, FAT32/NTFS burde på ingen måde påvirke HDMI-output. Men kunne du ikke blot teste om du kan få billede på, ved lige at ændre opløsningen på boksens interface i menuen (det skal jo så gøres på et andet TV) og så sætte den tilbage igen?

Der er ingen af de Samsung TV vi har testet, som har lavet bøvl, så at det skulle være et generelt Samsung-problem kan vi i hvert fald ikke genkende. Alle mine mediebokse har fungeret fint.
#232930
Hvilken WD boks er der tale om? En WD TV Live eller ?

Er det forbindelsen mellem WD boks og TV der ryger eller er det WD boksen der kommer med beskeden om at den ikke kan finde enheden? Hvis det er TV'et der mister billedet fra WD boksen, så har du nok fået den sat til en opløsning som det TV ikke understøtter. Sæt den til et andet TV og lav om på opløsning eller opdateringsfrekvens og prøv så igen.

Er det WD boksen der melder at den ikke kan finde en bestemt enhed, så kan det være fordi den sidst du brugte den har afspillet noget fra et netværkssted eller en USB enhed der nu ikke er adgang til. ( jeg har en NAS, samt et par PC'ere og har jeg før afspillet noget fra en PC der nu er slukket, så har min WD boks svært ved at komme videre og det kræver somme tider en genstart)