Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#226979
Har søgt uden held at finde en medieafspiller, som alternativ til min Boxee, der desværre ikke vil mere. Jeg benytter mest afspilning af .iso og .mkv filer fra harddisk via SynologyDS710+, så er der nogle hjælpsomme sjæle, der har et godt alternativ til den afdøde Boxee :(
Af persen61
#226985
Michael_Larsen skrev:Har søgt uden held at finde en medieafspiller, som alternativ til min Boxee, der desværre ikke vil mere. Jeg benytter mest afspilning af .iso og .mkv filer fra harddisk via SynologyDS710+, så er der nogle hjælpsomme sjæle, der har et godt alternativ til den afdøde Boxee :(

Kan helt klart anbefale en NVIDIA Shields 16 GB.
Havde en Mac Mini før, fin maskine.
Men Shieldsen har bare lige det sidste man forlanger af en mediemaskine. Afspiller filer igennem Kodi fra en Synology Nas det kører upåklageligt.
Af CFE
#227007
Hvis du er ude efter en gratis løsning fungerer MediaPortal til Windows også fint, hvis du har en gammel computer liggende. Det er lidt krævende at sætte op hvis man også vil have TV, undertekster og så den automatisk henter information om ens mkv filer ned. (filmposter, synopsis, cover art, beskrivelser om hver film osv.)
Senest rettet af CFE 29. jan 2016, 14:04, rettet i alt 2 gange.
#227013
+1 på Nvidia Shield, det virker som en cool løsning!

Især nu hvor du har en Synology, så kan du installere Plex media server derpå, og clienten på en Nvidia Shield. Plex henter også selv metadata til film du har liggende og så er brugerpladen super lækker efter min mening :)
#227032
persen61 skrev:
Michael_Larsen skrev:Har søgt uden held at finde en medieafspiller, som alternativ til min Boxee, der desværre ikke vil mere. Jeg benytter mest afspilning af .iso og .mkv filer fra harddisk via SynologyDS710+, så er der nogle hjælpsomme sjæle, der har et godt alternativ til den afdøde Boxee :(

Kan helt klart anbefale en NVIDIA Shields 16 GB.
Havde en Mac Mini før, fin maskine.
Men Shieldsen har bare lige det sidste man forlanger af en mediemaskine. Afspiller filer igennem Kodi fra en Synology Nas det kører upåklageligt.
Tak for dit svar og ser virkelig ud til at være en fed medieafspiller. Er dog ikke helt opdateret på det tekniske, så håber du bærer over med mine spørgsmål :-).... er Kodi en app. på Shield og vil den eksempelvis kunne afspille .iso filer, hvilket ikke fremgår af Shields specifikationer.
Af persen61
#227033
Ja Kodi er en app på Shields maskinen, den kan afspille .iso DVD og BluRay .iso filer.
Har afspillet en BluRay .iso fil på 40 GB. ingen problemer.
Er så heldig at min fjernbetjening til mit Panasonic TV kan bruges til at styre NVIDIA Shields og Kodi :-)
Bare spørg hvis der er noget.
#227035
SpaceBanger skrev:+1 på Nvidia Shield, det virker som en cool løsning!

Især nu hvor du har en Synology, så kan du installere Plex media server derpå, og clienten på en Nvidia Shield. Plex henter også selv metadata til film du har liggende og så er brugerpladen super lækker efter min mening :)
Tak for dit svar. Det ser rigtig interessant ud med Plex media server, som jeg ikke kender, men bestemt vil kigge nærmere på :-)
#227098
persen61 skrev:Ja Kodi er en app på Shields maskinen, den kan afspille .iso DVD og BluRay .iso filer.
Har afspillet en BluRay .iso fil på 40 GB. ingen problemer.
Er så heldig at min fjernbetjening til mit Panasonic TV kan bruges til at styre NVIDIA Shields og Kodi :-)
Bare spørg hvis der er noget.
Jeg fik investeret i Shields og valgte 500GB, da der var tilbud i Elgiganten (de matchede Komplett.s netpris) på 2199 kr., hvilket er inkl. gamepad og fjernbetjening. Lækker medieplayer og meget nem opsætning....
men jeg har ekstern harddisk tilsluttet Synology, som USB1 og jeg kan simpelhen ikke finde denne via KODI filemanager, så kan du hjælpe mig på vej :(
Af Corax
#227102
Du skriver du ikke om du bruger SMB eller DNLA men i begge tilfælde skal du ind i Synology's webmanager og enten lave en windows share på din USB disk eller tilføje den i Synology's Media Server (DNLA).
#227110
Corax skrev:Du skriver du ikke om du bruger SMB eller DNLA men i begge tilfælde skal du ind i Synology's webmanager og enten lave en windows share på din USB disk eller tilføje den i Synology's Media Server (DNLA).
Erkender blankt, at jeg ikke er en ørn i dette og forsøger efter bedste evne. Jeg havde ingen problemer med at finde harddisken /USB1 - Synology i den gamle medieplayer Boxee! Den fungerer også som bibliotek med Plex, men her hentes .iso filerne jo desværre ikke, hvorfor jeg ville benytte KODI til dette.
Det må være DNLA jeg benytter :-) og har pløjet samtlige applikationer igennem i Synology.s kontrolpanel og apps og kan ikke finde funktionen, der skulle tilføje den (hvilket jeg nu også tror, at den er?)
#227129
Michael_Larsen skrev:
persen61 skrev:Ja Kodi er en app på Shields maskinen, den kan afspille .iso DVD og BluRay .iso filer.
Har afspillet en BluRay .iso fil på 40 GB. ingen problemer.
Er så heldig at min fjernbetjening til mit Panasonic TV kan bruges til at styre NVIDIA Shields og Kodi :-)
Bare spørg hvis der er noget.
Jeg fik investeret i Shields og valgte 500GB, da der var tilbud i Elgiganten (de matchede Komplett.s netpris) på 2199 kr., hvilket er inkl. gamepad og fjernbetjening. Lækker medieplayer og meget nem opsætning....
men jeg har ekstern harddisk tilsluttet Synology, som USB1 og jeg kan simpelhen ikke finde denne via KODI filemanager, så kan du hjælpe mig på vej :(

Jeg vil vælge 16 GB da der er mange problemer med 500 GB versionen. Jeg har købt et 64 GB sd kort, sat det i Shieldsen og indstillet den til at den kan lægge system filer og Apps på kortet.
Du skal bruge SMB for at din Nas kan ses i Kodi. ;-)
#227157
Hvis du vil gøre det super lækkert med en Kodi / Synology løsning, så bruger du en delt MySQL database på synologyen, og bruger den til Kodi, så kan du nemlg dele database med flere kodi instanser samtidig (delt hvad er set/ikke set er et hit her)
#227186
Michael_Larsen skrev:
persen61 skrev:Ja Kodi er en app på Shields maskinen, den kan afspille .iso DVD og BluRay .iso filer.
Har afspillet en BluRay .iso fil på 40 GB. ingen problemer.
Er så heldig at min fjernbetjening til mit Panasonic TV kan bruges til at styre NVIDIA Shields og Kodi :-)
Bare spørg hvis der er noget.
Jeg fik investeret i Shields og valgte 500GB, da der var tilbud i Elgiganten (de matchede Komplett.s netpris) på 2199 kr., hvilket er inkl. gamepad og fjernbetjening. Lækker medieplayer og meget nem opsætning....
men jeg har ekstern harddisk tilsluttet Synology, som USB1 og jeg kan simpelhen ikke finde denne via KODI filemanager, så kan du hjælpe mig på vej :(
Du skal bruge SMB i Kodi til at finde din NAS, inde i NAS'en skal du slå SMB til i indstillingerne.