Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#227187
Michael_Larsen skrev:
Corax skrev:Du skriver du ikke om du bruger SMB eller DNLA men i begge tilfælde skal du ind i Synology's webmanager og enten lave en windows share på din USB disk eller tilføje den i Synology's Media Server (DNLA).
Erkender blankt, at jeg ikke er en ørn i dette og forsøger efter bedste evne. Jeg havde ingen problemer med at finde harddisken /USB1 - Synology i den gamle medieplayer Boxee! Den fungerer også som bibliotek med Plex, men her hentes .iso filerne jo desværre ikke, hvorfor jeg ville benytte KODI til dette.
Det må være DNLA jeg benytter :-) og har pløjet samtlige applikationer igennem i Synology.s kontrolpanel og apps og kan ikke finde funktionen, der skulle tilføje den (hvilket jeg nu også tror, at den er?)

Fik ikke lige set at I var kommet videre i snakken :-)
Du skal gå ind på din NAS under kontrolpanel, find Filtjenester slå Windows filservice til og du kan nu ovre i Kodi browse frem til din NAS, ved at vælge SMB
#227215
Jens Holm skrev:Hvis du vil gøre det super lækkert med en Kodi / Synology løsning, så bruger du en delt MySQL database på synologyen, og bruger den til Kodi, så kan du nemlg dele database med flere kodi instanser samtidig (delt hvad er set/ikke set er et hit her)
Pyha....der kommer mange "fremmedeord" :-) jeg vil kigge nærmere på MySQL, når det er lykkedes at sætte systemet op, så jeg kan finde den tilsluttede USB 1 harddisk, der er sat i bag på Synology 710+, jeg finder fint de 2 monterede harddiske i Synologyen :-) med de forskellige mapper.
#227216
persen61 skrev:
Michael_Larsen skrev:
persen61 skrev:Ja Kodi er en app på Shields maskinen, den kan afspille .iso DVD og BluRay .iso filer.
Har afspillet en BluRay .iso fil på 40 GB. ingen problemer.
Er så heldig at min fjernbetjening til mit Panasonic TV kan bruges til at styre NVIDIA Shields og Kodi :-)
Bare spørg hvis der er noget.
Jeg fik investeret i Shields og valgte 500GB, da der var tilbud i Elgiganten (de matchede Komplett.s netpris) på 2199 kr., hvilket er inkl. gamepad og fjernbetjening. Lækker medieplayer og meget nem opsætning....
men jeg har ekstern harddisk tilsluttet Synology, som USB1 og jeg kan simpelhen ikke finde denne via KODI filemanager, så kan du hjælpe mig på vej :(

Jeg vil vælge 16 GB da der er mange problemer med 500 GB versionen. Jeg har købt et 64 GB sd kort, sat det i Shieldsen og indstillet den til at den kan lægge system filer og Apps på kortet.
Du skal bruge SMB for at din Nas kan ses i Kodi. ;-)
Jeg fik først læst anmeldelser efter købet - typisk, når jeg sætter mig noget i hovedet :-) Jeg har dog ikke konstateret problemer på 500 versionen endnu, den fungerer/reagerer hurtigt i både indlæsning, film, spil og øvrige apps., så pt. ingen problemer :-) Jeg kan se de installerede harddiske med mapper fra Synology i Kodi, men ikke den eksterne harddisk, sat i USB porten på bagsiden af Synology.
#227227
Er det tid til en komplet guide i installation af Mediecenter med Synology + Kodi på android tv. Evt. PVR med Dvblink? Shared Database? Profiler?

Er der stemning for en sådan guide?
#227260
Jens Holm skrev:Er det tid til en komplet guide i installation af Mediecenter med Synology + Kodi på android tv. Evt. PVR med Dvblink? Shared Database? Profiler?

Er der stemning for en sådan guide?
Personligt vil jeg da blive rigtig glad for en komplet guide i installation af mediecenter og i mit tilfælde Shield med Synology + Kodi, evt. suppleret med Plex( hvis det fungerer på Synology?) og herunder de forskellige tilslutningsmuligheder med godkendelse/indstillinger, som eksempelvis, når jeg tilslutter ekstern harddisk til USB-port på Synology front eller bagside og ikke kan finde den i Kodi på Shield. :-)
#227322
Jeg "hænger" stadig fast i KODI og kan ikke finde Synology, selvom jeg i indstillinger - filtjeneste har har slået windows filservice til, ligesom Mac filservice er slået til (hvis det er nødvendigt) har iMac, men Synology er jo tilsluttet direkte i routeren.

Jeg har forsøgt flg. i KODI :
System - filhåndtering - tilføj kilde - windows SMB og får fejlmeddelelse "Fejl2 - NETV"
Video - filer - tilføj videoer - Windows netværk SMB - med samme resultat "Fejl2 - NETV"

Jeg har ligeledes i KODI.s filhåndtering og Video benyttet de stier, som der er anført i Synology Windows filservice i mit tilfælde for PC: \\MichaelSynology og MAC: smb://MichaelSynology, hvor jeg får fejl "Operation not permitted" og derefter Fjerndeling: "Couldn't connect to network server"

Kan sg. ikke lige regne den ud :-(, så gode foreslag er velkomne :-)
#227448
Mfede skrev:Nu har jeg ikke selv en Synology NAS, men kan du ikke tjekke, om de mapper du prøver at få adgang til, står til at kunne læses fra andre enheder? Det lyder lidt som om, at du ikke har de rette file permissions fra din NAS.
Alternativt kan du prøve med NFS i stedet for SMB. Der burde du nogenlunde kunne følge dette:
http://mymediaexperience.com/nas-storage-guide/
Tak for din hjælp - jeg prøvede igen at gennemgå opsætningen og kunne nu finde Synologi - /og den eksterne harddisk i USB1, men stadig ikke filerne på disken. Det er nu lykkedes ved, at følge nedenstående vejledning, hvor det viste sig, at det var reglen for NFS, hvor jeg fejlede :-)
#227449
Tak for jeres hjælp og tålmodighed med Synology/Kodi for Dummies, som mig :-) Det er nu lykkedes, efter at have nulstillet indstillingerne i Synology og Kodi med de forkellige muligheder, som jeg afprøvede. Det viste sig, at det var reglen i den delte mappe, hvor jeg fejlede! Jeg har valgt ,at bruge NFS og nu kører det - jubii!

Jeg benyttede guiden, som Mfede linkede til: http://mymediaexperience.com/nas-storage-guide
Select Video from the Kodi home menu
In the files view, select “Add videos…”
Select Browse
Scroll to the bottom of the list and select “Add Network Location…”
Choose the “Protocol” as “Network File System (NFS)”
Browse for new share on your home network e.g, 192.168.1.39
Select the “Shared folder” on your NAS e.g, Movies
Enter a name for this media source, e.g, Movies
Click OK
In the “Set content” menu select what type of media this directory contains (e.g, Movies)
Click OK
Answer “Yes” to the Change content question.
Depending on the size of your media library, it will take a while to scanning for new content.

men...... jeg kunne stadig ikke læse filerne fra den tilsluttede harddisk via USB1 på Synology, hvilket viste sig, at være indstillingen på den delte mappe, der var problemet. Jeg fandt løsningen her: http://trendblog.net/how-to-connect-you ... s-to-kodi/

Indstillingen til den delte mappe:
Settings:
Hostname or IP*: *
Privilege: Read/Write
Squash: Map all users to admin
Security: sys
Tick Enable asynchronous
Tick Allow connections from non-privileged ports (ports higher than 1024).

Tak og god søndag til jer alle!