Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mhes
#226793
Hej. Jeg søger en boks eller dongle til at gå i Xbox'ens HDMI-in port.
Formålet er at kunne se DR TV samt at streame Apple Music, derfor er Chrome OS desværre ikke optimalt.
Enheden skal kunne remote-kontrolleres, altså enten med tilhørende fjernbetjening eller Iphone-support.

Jeg håber i har et par bud - Tak på forhånd!
Af eposcorp79
#226795
Hvis det SKAL være Apple Music, så er det vel også kun et AppleTV der kan klare det du beskriver.
Personligt havde jeg nok valgt en anden tjeneste og købt en chromecast.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#226802
Hvis det er til tv-skærmen, så skal du have fat i en boks med Android TV. Her er der bl.a. Nexus Player, Nvidia Shield og Razer Forge. De små Android-dongles kører mobil-Android, så har får du dårlig billedkvalitet på streamingtjenesterne, da de tror, at der er en mobilskærm i den anden ende.

Det er rigtigt nok, at Apple Music er udgivet til Android, men dog ikke til Android TV. Du vil mig bekendt heller ikke kunne styre Apple Music på en Android-stick via din iPhone.

Ud fra hvad du efterspørger i første indlæg, så synes jeg helt klart, at en Apple TV lyder som bedste løsning (og ingen grund til at køre den igennem Xbox'en - Apple TV har supergod HDMI CEC styring af tv-skærme).
Af mhes
#226807
Tak for input. Jeg synes det virker lidt overkill med et Apple TV, da de to ovennævnte er de eneste funktioner, der vil blive benyttet som Xbox'en ikke kan klare.
Grunden til, at jeg agter at køre det igennem Xbox'en er blot for at kunne slippe for at skifte kilde på TV'et og derfor minimere antallet af fjernbetjeninger i brug.