Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#228033
Torben Rasmussen skrev:Det er jo netop ikke en retail mere. Det står specifikt at man bindes til bundkortet når man opdaterer til Win10, hvilket vel giver en OEM?
Det er rigtigt nok det er bundet til hardwaren, eller hvertfald var, måden Windows 10 aktiveringen virkede på var sådan set bare at tjekke om dit hardware ID havde en valid Windows 7/8 aktivering før i tiden. Problemet var så at hvis hardwaren skiftede så virkede aktiveringen ikke fordi der var tale om en generisk nøgle der ikke selv kunne bruges til aktivering.

Det var min opfattelse de havde rettet dette ved at tillade Windows 7/8 nøgler med Windows 10 1511, men det er helt klart meningen at din retail licens forbliver retail: https://twitter.com/GabeAul/status/630161382042808320
#228868
Jeg købte en 5557U

http://www.aliexpress.com/item/5Gen-Bro ... 02241.html

med 128GB SSD, til 308 dollar (var på tilbud der, der er andre forhandlere der os har den) (den slap forbi tolden, da de mærkede den setup boks eller sådan noget fis, til 10 dollar. Kom forøvrigt 2 dage efter jeg havde bestilt med DHL)

Den er 100% passivt kølet, den har kørt 24/7 den sidste måned, kører plex server og meget andet skrald.. Jeg er fantastisk glad for den ;D I idle bruger maskinen ca. 6W og er iskold, full load, bliver maskinen hånd lun .. Har ramt op til 42W forbrug samlet.. men gennemsnitlige strømforbrug med middel load ligger på 13-15w :)

Der er samtidig 4 PCI porte (som kan bruges til sata) og en sata port ud over det.. Jeg har trukket et par sata kabler ud af maskinen istedet for at ha min harddisk via USB3 ..Den har 2 x network / hdmi porte. Klare 4K 60Hz uden problemer (sammen med Dolby Atmos signal) Samt Tv USB DVB-C / T2 stick, så jeg kan streame mit kabeltv hvorend jeg nu er (kostede 20 dollar) og en fjernbetjening 2,4Ghz (ik ir) til 5 dollar :D Samt et vægophæng til 3 dollar så den er smidt på væggen =P

Thats my setup ;D
#228871
Den ser lækker ud. Jeg bruger dog min til PC, og min monitor klarer ikke fuld opløsning pr. HDMI, så jeg har brug for en displayport-udgang. Men det var godt nok en lækker pris du har fået dér. Jeg har punget 2.5 gange mere ud for min (som dog har 256 GB M2 og 16 GB RAM, men kun er en i5'er).