Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Noesitium
#222385
Jeg er ved at bevæge mig ud i mit første mediecenter, og har rodet lidt rundt på nettet, og har fundet noget, som jeg "tror" vil fungerer godt for mig.

Jeg har i forvejen et Samsung H7005 46" tv, som stort set æder alle medier jeg smider i den via USB.

Jeg vil udbygge det med et ATV + NAS, så jeg har fundet lidt frem og vil høre om der er nogen der kan fortælle mig, om det vil fungere for mig?

Synology Disk Station DS215J
2 x Western Digital Red WD30EFRX 3TB

Overstående NAS med diske + ATV koster ca. 4500 og budgettet siger 5000 max. Dog har hørt, for og imod j serien, men der er kun 1 bruger på den, så vil dette setup fungere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#222400
Hvad vil du afspille fra NAS'en med ATV? Du er helt med på hvad ATV kan og IKKE kan når det kommer til netværksstreaming?
Af Noesitium
#222401
Hej Torben

Jeg regnede med at streame igennem Plex, på enten Samsung eller ATV .. Men det primære formål med ATV, er at køre "dansk" netflix, hbonordic, viaplay .. generelt alt, og forholde mig til US netflix på selve smartTV.

Men overser jeg noget? .. Jeg synes jeg har læst ret meget om, hvad ATV kan og ikke kan .. Og mit Tv kan jo ikke UHD alligevel :)
Senest rettet af Noesitium 7. nov 2015, 23:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#222403
J-serien vil være fin at starte på. Vær dog påpasselig med om den nu også kan trække Plex server. Dertil ved jeg ikke hvor langt Synology er med deres små serier.
Af Noesitium
#222404
Det er også der, hvor jeg er i tvivl .. Men i så fald, hvilket synology vil kunne gøre det, indenfor den budgetramme jeg har lavet på 5000?

Alternativt, kunne jeg evt. nøjes med en harddisk, til at starte med, og få en bedre boks og opgradere med drev senere, såfremt det giver mig bedre muligheder, når jeg snakker om her og nu?
Af sbmoelgaard
#222405
Nu har jeg ikke selv erfaring med Plex kørt via en Nas, men så vidt jeg har læst på nettet så er oplevelsen normalt ikke gå god med Plex på Mindre Nas server som ikke har så mange kræfter. En anden mulighed kunne være at købe en lidt ældre model Mac mini eller anden lille computer og så bruge den som Plex server, og have alt indhold på en nas server, som dermed ikke skal kunne noget ud over at have filerne liggende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#222409
Så længe vi snakker ATV, så er der ikke så mange muligheder for at afspille lokalt indhold. Der kommer en version af Kodi, der kan køre på ATV, men ingen har prøvet den endnu og det er ikke en officiel version af programmet. Til streaming af film lokalt ville jeg se på andre løsninger.
Af beatmore
#222416
Den mindste synology der helt sikkert kan køre Plex tilfredsstillende er play modellerne, en DS216play kan endda convertere 4k video. - Så det er en mulighed.

Men vil nok heller ikke anbefale en ATV til lokal media streaming. der er mange andre bokse er rigtigt gode til det og meget billigere.

Jeg bruger selv en DS212j og en RaspberryPI2 med openElec (kodi) til formålet. Før jeg fik RPi2 havde jeg en WD tv live.
Det hele fungere bare, det eneste der kan drille lidt på RPi er DVD images, men spiller stort set altid HD eller FullHD video på den.
Af Noesitium
#222460
Jeg tror lige jeg vil genoverveje, en bedre løsning. Specielt til afspilning af lokalt indhold.

Med Kodi, slipper jeg for transcoding (så vidt jeg da lige udmiddelbart kan læse mig til), og kan dermed sagtens nøjes med mindre kraftfuld NAS.

Dertil så bruge ATV til internet streaming :)
Af floe
#222781
beatmore skrev:Den mindste synology der helt sikkert kan køre Plex tilfredsstillende er play modellerne, en DS216play kan endda convertere 4k video. - Så det er en mulighed.

Men vil nok heller ikke anbefale en ATV til lokal media streaming. der er mange andre bokse er rigtigt gode til det og meget billigere.

Jeg bruger selv en DS212j og en RaspberryPI2 med openElec (kodi) til formålet. Før jeg fik RPi2 havde jeg en WD tv live.
Det hele fungere bare, det eneste der kan drille lidt på RPi er DVD images, men spiller stort set altid HD eller FullHD video på den.
FYI så findes Plex Server endnu ikke til DS216Play med den nye ARM processor. Og spørgsmålet er om det overhovedet kommer. Når det gør får det sikkert ikke lov til at udnytte transcoding enginen i CPU'en alligevel.

Skal man Plexe på en Synology, så ville jeg snuppe en DS214Play
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#222856
polski12 skrev:Hvad skal du med plex ....brug do DS video på Samsung tv og NA's det køre bare :)
Jeg har en Synology 214play og bruger også Synology's egen 'DS video' -app til afspilning af film og serier. Det virker sku rigtig fint. Der har ikke været meget den ikke kun afspille pga. dens egenskab til at transcode.
Og med ATV4 kan man håbe på at DS video snart kommer som app på den, så jeg er fri for at køre gennem iPad'en.
Af hkknudsen
#223112
Infuse 4 kommer meget snart til atv4. Den kræver ik' en ski bare adgang til et netværksdrev, så den billigste nas vil kunne klare det. Eneste udestående er hvor mange formater den kan spise, men det er efter alt at dømme langt de fleste.

https://www.youtube.com/watch?v=L3xu4zzy2dc

Der findes pt. apps i atv4-store der kan noget af det samme, nastify, videoexplorer o.a., men Infuse 4 bliver formentligt en del lækrere.

Plex ville jeg droppe fuldstændigt, kan ikke se berettigelsen længere desto mindre man gerne vil streame når man er på ferie.