Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#221028
Jeg søger efter en løsning på smart tv delen. Jeg har firefox os på mit panasonic, men tror ikke på de kommer med HBO, tv2 mm.

Apple tv4, havde jeg virkelig set frem til, men må konstatere at det blir uden mig, når ikke dts understøttes og næsten værre 24hz issues.

Jeg skiftede i sin tid fra android mobilen, fordi jeg bare syntes apple var mere gennemført og havde smartere features.
Idag er jeg efterhånden lidt i tvivl.
Jeg har idag en Mini Mac som mediecenter, men er ret træt af keyboard og opdatering af styresystem mm. Ville være en befrielse med en platform med ALLE apps der bruges i hjemmet.
Men lanceringen af apple tv4 er der allerede bekræftet mange af de apps jeg benytter, så jeg tænker at det samme gør sig gældende på android siden.

Android TV virker i den sammenhæng til at være den man skal hænge hatten på ift smart tv. Nu de er flere der bruger den.
Her ser jeg Android på min mobil enhed som værende det brugbare.
Jeg har iphone idag, som skal udskiftes, men går med tanker om HTC One istedet.
Jeg kan rigtig godt lide at jeg kan caste med android, fremfor at skulle slå airplay til og dublere skærm. Og have min mobil kørende til det formål hele tiden.

Så en stor del for mig kan være android tv og android mobil.
Her kommer Nvidia Shield på banen, egentlig blot som streambox.
Med HD lydformater, 4k, og ikke mindst 24hz, ser det lovende ud. Kan man ikke godt snart "forvente" HBO, TV2play, DR osv på android tv?

Jeg har en Imac og ipad, som jo så vil køre osx og os, men har aldrig rigtig brugt det i et økosystem, ift deling af billeder osv osv. Så min imac og ipad, vil blive brugt som selvstændige enheder.

Nogen der har gået fra apple tl android på samme betingelser eller overvejer det?
Min lyst hertil skal som sagt ses i lyset af android tv
#221033
Der er pt. ikke nogen af de features som Android TV tilbyder, som virker bedre på en Android-telefon. Du kan muligvis caste lidt flere ting fra telefonen, men hos mig vil min Nexus alligevel ikke caste browseren, så jeg bruger kun mine i-devices sammen med TV'et.
#221035
Umiddelbart ser det jo ud til at Android sidder med nogle af kortene på hånden når de nu rent faktisk har TV ude med det i landet, men om de så kan holde på det bliver jo et godt spørgsmål.
#221037
Det er lidt det jeg så som gamechangeren for mig. Hvis det snart skal være et reelt smart tv, må de komme id af starthullerne.
Men (bare lige for at gentage mig selv) når flere interessante apps er bekræftet på nye Apple tv, er det så ikke realistisk at tænke det samme på Android tv?
#221040
Personligt tror jeg vi kommer til at se en spejling af hvad der foregår i mobilverdenden...

Når der laves apps hos større firmaer, er det altid til Android og iOS - derefter kunne de måske finde på at lave det til Windows Phone... og længere nede i fødekæden kommer de mindre operativsystemer.

Jeg tror det ender med det samme inden for TV/medie-boks verdenen. AndroidTV og AppleTV bliver dét som man som udvikler vil prioritere at lave apps til - og så måske til de mindre spillere såsom WebOS og Firefox.
Udviklerne har allerede vist, at de ikke orker at skulle både udvikle og opdatere apps til 5+ forskellige systemer.

Eneste outsider her er Tizen - de kan måske spille lidt med, da de er backet af giganten Samsung....

Til gengæld tror jeg ikke ret meget på Panasonics flirt med Firefox... Også lidt spøjst at de undlader den i deres nye OLED - hvad skal vi lægge i det....?
#221041
Firefox tror jeg heller ikke på.
Og tv producenterne har en ret kedelig tendens til at være skide konservative med deres lyst til at opdatere smart tv delen.
De skal ku sælge næste år også jo:)
Men tror også på at der sker ting nu her med Apple tv og Android tv.
Men som sagt er Apple tv håbløse ift dts og 24hz.
Man fristes til at tænke de er tvunget til at sadle om, men med fortiden in mente er de jo stædige nok til at holde på deres principper:).
Men herfra er det ihvertfald DET der kunne skubbe mig i favnen på Android. På tv og mobildelen
#221064
bromberg skrev:Det er lidt det jeg så som gamechangeren for mig. Hvis det snart skal være et reelt smart tv, må de komme id af starthullerne.
Men (bare lige for at gentage mig selv) når flere interessante apps er bekræftet på nye Apple tv, er det så ikke realistisk at tænke det samme på Android tv?
Desværre ikke, der er jo typisk det her reality distortion field hvor Apple får prakket på at deres produkter er det nye sort, og derfor er alle ude og skynde sig med apps til Apple produkter, selv før de er lanceret, hvorimod andre platformer bare kan sidde og vente til de en gang får tid.

Men på et eller andet tidspunkt kommer de vel.
#221066
Jeg har været Apple bruger i rigtig mange år, men har fornylig skiftet til Android pp mobilfronten (primært fordi jeg er træt af, at en ny telefon skulle koster +6000).

På TV fronten har jeg jeg et Sony KD-43X8305C. Jeg valgte netop på grund af Android platformen. Overordnede set er jeg rigtig tilfreds. TV delen (billede og guide) er super god, interfacet overskueligt og hastigheden acceptabel.

Jeg er dog noget skuffet over, at der ikke er kommet nogle opdateringer siden 15.7. Der er en del features der ikke er tilgængelige endnu. Disse er blevet udsat et psr gange, hvilket jeg godt kan leve med. Men havde håbet på, at Android platformen ville sikre hyppigere opdateringer af bugs og lignende.

Og der er rigtig mange bugs...

Overførsel af lyd og billeder virker fint fra iOS, så et Android TV er ikke ensbetydende med Android telefon / tablet.

Nu har jeg lige fået det nye Apple TV ind af døren og det er hurtigt, simpelt og indtil nu uden bugs. Fjernbetjeningen fungerer desuden rigtig godt.

Jeg forudsiger, at vi hurtigere vil se de samlede danske streaming tjenester på Apple TVet end på Android TV. Har de en app på iOS er det ikke det store arbejde.

Nå ja, mens jeg husker det: DR TV appen fungerer ganske udemærlet på Android TV. Men det er vist ikke en decideret app. :D
#221068
askernedefragrillen skrev:Jeg har været Apple bruger i rigtig mange år, men har fornylig skiftet til Android pp mobilfronten (primært fordi jeg er træt af, at en ny telefon skulle koster +6000).

På TV fronten har jeg jeg et Sony KD-43X8305C. Jeg valgte netop på grund af Android platformen. Overordnede set er jeg rigtig tilfreds. TV delen (billede og guide) er super god, interfacet overskueligt og hastigheden acceptabel.

Jeg er dog noget skuffet over, at der ikke er kommet nogle opdateringer siden 15.7. Der er en del features der ikke er tilgængelige endnu. Disse er blevet udsat et psr gange, hvilket jeg godt kan leve med. Men havde håbet på, at Android platformen ville sikre hyppigere opdateringer af bugs og lignende.

Og der er rigtig mange bugs...

Overførsel af lyd og billeder virker fint fra iOS, så et Android TV er ikke ensbetydende med Android telefon / tablet.

Nu har jeg lige fået det nye Apple TV ind af døren og det er hurtigt, simpelt og indtil nu uden bugs. Fjernbetjeningen fungerer desuden rigtig godt.

Jeg forudsiger, at vi hurtigere vil se de samlede danske streaming tjenester på Apple TVet end på Android TV. Har de en app på iOS er det ikke det store arbejde.

Nå ja, mens jeg husker det: DR TV appen fungerer ganske udemærlet på Android TV. Men det er vist ikke en decideret app. :D
Ja, vi er mange der ser frem til den store opdatering, som nu er udskudt til ca. 15, okt. her i Europa/DK - USA har fået opdateringen, indeholdende bl.a. Android 5.1.1, og de er ret begejstrede. :)
#221069
Android Appsne virker også fint nok på Android TV, det værste er hvis de fx. kun har et portræt-layout, men ellers er Apps faktisk brugbare nok allere med det mobil UI de har.

Så egentlig er det ret simpelt så længe de ikke gør brug af de advanceret funktioner (Som fx søge-integration eller Live Channels API'en), kan forestille mig det er ca. det samme som på Apple TV faktisk.

Der hvor det fede med Android TV er, især i forhold til integrationen i et Smart TV er dens Live Channels API, denne gør at alle apps kan registreres som var det en "Fjernsynskanal".

DR kunne så fx udgive en app hvor de kunne lave en TV-kanal der konstant viser en bestemt type serier, lidt a la hvad de har gjort med DAB Radio(Lavet en masse selvstændige kanaler der er mere specifikke), potentielt set kunne de sågar lave en kanal baseret på dine egne specifikationer.

Alt ville blive del af dit "fjernsyn", i stedet for at gå ind i en smart-tv menu, åbne en app, åbne den stream du gerne vil have, så er det så let som at skifte over på Kanal 123 og så er du der.
#221070
a, vi er mange der ser frem til den store opdatering, som nu er udskudt til ca. 15, okt. her i Europa/DK - USA har fået opdateringen, indeholdende bl.a. Android 5.1.1, og de er ret begejstrede. :)
Ja, det er vi. :) Havde ikke set tilbagemeldingerne fra USA, men det lyder da positivt! 8-)