Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219246
Jeg har idag en mini Mac i brug som medie center. Egentlig en ok løsning, men den giver mig lidt problemer alligevel. Og jeg vil gerne have nogle enheder ud af mit system.
Tildels har jeg problemer med at min minimac ikke husker hvilken lydformat den skal spytte ud og det blir efter dvale altid pcm og ikke dts og dd.
Hvilket fører mig til næste mangel hd lydsporene understøtter Mac som bekendt ikke.
Da jeg stort set altid har den tændt kunne en anden løsning måske spare lidt strøm og der er ikke styresystemer mm der skal holdes ajour hele tiden.
Den bruges udelukkende til mediecenter.

Mine ønsker er en maskine der kan isættes en almindelig harddisk i. Minimum 4tb.
Håndtere hd lydformaterne.
Håndtere/afvikle kodi/plex
Airplay
Nu 4k for alvor står for døren, findes der så mediecentere der understøtter det?
Ligeledes installation af apps, ens viasat mm.

Jeg har kigget på lidt forskellige popcorn hour, vil de kunne gøre det for mig?

Findes det overhovedet?
#219276
Popcorn Hour kan klare nogle af dine ønsker, men den kører sit eget styresystem, så du får ikke nogen apps på den. Dvs. ingen Kodi og ingen Viasat. Airplay virkede ret dårligt på den A400 vi i sin tid testede, men det kan de have ændret på utallige gange siden da. Dog vil jeg sige, at dét PCH generelt får hug for er, at deres software virker utestet og buggy. For at få 4K så skal du have deres nye model, så det betyder at du får en med et "friskt" styresystem og det ville JEG ikke gide bøvle med fra PCH...

For at få mange apps, så er en Android-boks nok den med flest muligheder, men de understøtter ikke HD-lyd og ikke Airplay.

Er du sikker på, at problemet med lyden på din Mac skyldes Mac'en? Jeg oplever ofte i Kodi, at den glemmer eks. præferencer for sprog, dvs. lydspor. Kunne det være Kodi der er problemet?
#219381
Ville blive på Mac Mini. Evt skifre til nye model der understøtter 4k men det kræver jo at Kodi/Plexi kan outputte 4k?
MM er vel en af de mest strømsparende løsninger og du behøver absolut ik vedligeholde mht opdateringer hvis det kun er til medie center