Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217047
Jeg ved ikke om der er nogen af jer der allerede har planer om investere i Samsungs nye Evolution Kit (SEK-3500), som skulle være lige på trapperne i Europa, men der er nogle interessante meldinger fra USA.

Ud over tilføjelse af Tizen, har ejere af 2014-topmodeller i USA fået HDR-support. Eller med andre ord, tv'ene kan læse PQ-formatet, som indhold i HDR kræver. Skærmene kan ikke vise samme HDR-billede som de nye 2015-topmodeller, men alligevel interessant.

Her er en tabel over ændringerne fra en gut på avsforum:
http://www.avsforum.com/forum/attachmen ... 1435164555

Jeg er ret spændt på om det samme er tilfældet i Europa på f.eks. HU8505 eller HU7505.
#217829
Hi Rasmus. I'm new to Denmark and brought a UN75HU8550 from the US with me. I wish to purchase the SEK-3500 here but I don't know where to look for an online outlet. Would you have any suggestions for me where to buy this fantastic gadget?

Kind Regards,
Ed Johnson
Esbjerg
#217907
ekelund skrev:Nogen nyt om modellen til F8005 serien
Sådan af ren og skær nysgerrighed, hvilke funktioner er det så der ville få dig til at betale så relativt mange penge for et kit? :)

Spørger idet jeg personligt stort set ikke længere bruge smart-tv delen, da det meste er overtaget af eksempelvis chromecast.
#240033
@Rasmus, ved du for det første om man kan bruge sek-3500 på ue55hu7505 som er en 2014 model.?

Og bedst af alt, ved du om man kan udnytte, hvis det kan bruges på tv'et, til ps4 hdr ??

Eller understøtter den ikke det?

Det jeg tænker er at jeg har det her ue55hu7505 med UHD 4K - men som mangler hdr.
Men hvis man kan tilføje hdr med sek-3500, er man så ikke godt dækket ind med den nye ps4 Pro? Eller skal man ud og have fat i et tv med hdr?

Og hvis man så pludselig skulle gå over til LG, hvad er så forskellen på hdr Pro og hdr super??
Og hvad skal man vælge??
#240061
Ifølge Samsungs hjemmeside skulle SEK-3500 virke med 2013 og 2014 UHD-modeller: "Upgrade your 2013 or 2014 Samsung UHD TV to the latest hardware and software"
http://www.samsung.com/us/televisions-h ... -3500u-za/

Hvad angår nyheder, så se eventuelt denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1441439784

Helt konkret ift. PS4 Pro, så kan din skærm allerede klare den højere opløsning, som konsollen spytter ud. Hvad angår større farverum og udvidet lysdynamik i HDR, så er det noget med del "men'er". Det forlyder, at SEK-3500 gør i hvert fald de amerikanske udgave af din skærm i stand til at modtager HDR10 formatet. Din skærm har dog ikke hardwaren (til at udvide kontrasten, farverummet) til at udnytte det fuldt ud, men du vil muligvis opleve en forskel/forbedring. Jeg har også stadig til gode at se spil i HDR via PS4 Pro, så det er svært at sige konkret.

Hvis du køber ny skærm med henblik på at få meget ud af HDR, så synes jeg ikke, at du skal skifte til LG LCD. Det vil efter min mening være et skridt ned. Kig i stedet på LG OLED. Men det kan vi tage, hvis det bliver aktuelt :)