Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#216605
Er du sikker på, at problemet ligger i Raspberry Pi? Din skærm skal jo også være indstillet korrekt ( og være kapabel) for at vise alle trin. Det er ret normalt, at en skærm vil have en anelse black crush og dermed ikke kan vise de mørkeste trin.
Af Waqas
#216607
Torben Rasmussen skrev:Er du sikker på, at problemet ligger i Raspberry Pi? Din skærm skal jo også være indstillet korrekt ( og være kapabel) for at vise alle trin. Det er ret normalt, at en skærm vil have en anelse black crush og dermed ikke kan vise de mørkeste trin.
Det er ikke skærmen.

Det fungerer fint med den indbyggede mediaplayer, og det samme gælder også for min tilsluttede BD via HDMI. Begge kan vise alle streger hvis brightness sættes for højt.

Jeg kører med OSMC som er baseret på Kodi, men har også testet Rasplex og Openelec, med samme kedelige resultat.

Har også kigget på Raspberry Pi config, og samtlige kombinationer af hdmi_pixel_encoding: RGB full, RGB limited, YCbCr Full og YCbCr limited er afprøvet.
Af Waqas
#216622
fredizy skrev:Hvad er meningen med denne video? Regner med at den skal indstille sortniveau men er det korrekt?
Jeps, i film arbejder man med området fra 16-235 i modsætning til PC hvor skalaen går fra 0-256.

Alt under 16 og og over 235, er ikke en del af billedet, men ofte ligger der lidt info i de områder, som jeg personligt synes er med til at hive lidt flere detaljer ud af billedet.

Hvis kilden sender RGB limited og tv'et er sat til fuld RGB, så vil billedet typisk blive grå og mangle kontrast, omvendt får man black crush hvis kilde er sat til fuld RGB og TV er sat til limited.

Det hele startede egentlig med at jeg synes billedet manglede kontrast når jeg så film gennem Raspberry Pi, det eneste jeg ikke har prøvet er at køre med en ældre udgave af xbmc før det skiftede navn til Kodi, måske ligger fejlen der?