Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RBH
#221911
Nvidia Shield-boksen.. Synes ikke rigtig jeg har brug for dens "Spil" feature. Dog kender jeg ikke noget til det, kan det sammenlignes med feks Xbox/PS ?

Roku 4 synes jeg ser ganske fin ud og som du selv skriver "Ægte HEVC-dekodning", hvad gør de andre afspillere siden du skriver at Roku gør det "Ægte" ?

Tror du man kan få Roku til at virke i DK hvis man får fingre i sådan en?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#221934
Vi har en fuld anmeldelse af Shield-boksen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1436938752

Spildelen er nok 50/60% af fokus for Nvidia, men 4K-video-delen er ret unik pt. Personligt synes jeg ikke den kan matche PS4 og Xbox One.

Grunden til at jeg nævner ægte HEVC-dekodning, når jeg taler om Roku, er at det er bygget dybt ned i boksen og at styresystemet understøtter det. Bokse såsom Minix og andre bokse fra østen, der hævder 4K og evt. HEVC-understøttelse kører typisk på Android 4.4 og første fra 5.0 understøttes HEVC på systemniveau. De bokse er derfor, efter min mening, ikke rigtige 4K-bokse.

Jeg har ikke selv så meget erfaring med Roku, men jeg hører, at folk har fået dem til at virke i DK. Mange tjenester kræver dog lidt opsætning med DNS-tjenester såsom Unotelly.