Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BELINX26
#185885
Jeg ved godt at Roku boxene ikke kan købes i DK men hvis man nu købte den i udlandet ville man så kunne bruge den med dansk netflix osv.??


mvh. David
Brugeravatar
Af Naiera
#261036
Jeg ved godt at dette er et meget gammelt indlæg, men jo, det kan man :)

Jeg kiggede efter en Roku-tråd fordi jeg har opdaget at Roku skam understøtter 24Hz! Jeg modtog en Premiere (ikke +) i dag, som var bestilt før ATV 4K fik 24Hz, og til min store glæde var der altså en "match framerate to content" (eller noget) indstilling inde i den avancerede setup-menu. Det understøttes i hvert fald af Netflix og Amazon, hvilket er noget af det eneste rigtigt interessante der virker når man, som jeg, ikke har en unblocker på routeren. Roku understøtter stadig ikke DNS-indstillinger på apparatet.
Brugeravatar
Af Naiera
#261066
OK, træerne vokser alligevel ikke ind i himlen. Roku-boksen sender ren 24Hz ud, og materialet er jo 23.976Hz. Det giver nogle underlige ryk med jævne mellemrum, og lyden har svært ved at følge med. På Amazon kan lyden hå fuldstændig ud af sync, mens den på Netflix nogle gange virker perfekt of andre gange synes forkert. Det har sikkert noget at gøre med de “ryk” jeg nævnte.

Hvis de lige gad fikse 24Hz outputtet så det rent faktisk sender 23.976 ud...