Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.
Af HJ
Det er specielt i meget komplekse scener, hvor two pass encoding virkelig gĂžr en visuel forskel.

Jeg bruger ikke 2 pass fordi jeg bruger constant quality, hvor HB jo selv justerer bitraten.

Hvis jeg brugte en average bitrate kunne jeg mÄske godt finde pÄ at bruge 2 pass.

der er en masser vejledning omk. dette i HB's guide som forklarer det med 2 pass kontra 1 pass average bitrate vs. constant quality
Af evilguy
HJ skrev:Jeg bruger ikke 2 pass fordi jeg bruger constant quality, hvor HB jo selv justerer bitraten.

Hvis jeg brugte en average bitrate kunne jeg mÄske godt finde pÄ at bruge 2 pass.

der er en masser vejledning omk. dette i HB's guide som forklarer det med 2 pass kontra 1 pass average bitrate vs. constant quality

Ja, jeg skal huske at lÊse hvad der stÄr :-) NÄr jeg selv indstiller Handbrake, sÄ sÊtter jeg altid selv min bitrate, sÄ delen med constant quality slog mig slet ikke.

NÄr du benytter constant quality sÄ burde H.264 encoderen selv sÞrge for at benytte den korrekte quantizer og bitrate.
Fordelen er, at det gÄr hurtigere end med 2 pass, men ulemplen er, at du aldrig ved hvor stor filen bliver.

Men sÄlÊnge du ikke skal streame videofilen, sÄ er det jo lige meget med filstÞrrelsen og bitraten.
Af HJ
NÄr jeg selv indstiller Handbrake, sÄ sÊtter jeg altid selv min bitrate, sÄ delen med constant quality slog mig slet ikke.

Det er jo det unikke ved HB at man netop kan indstille kvaliteten og ikke nÞdvendigvis den prÊcise stÞrrelse pÄ filen - hvis man tÊnker det som bruger giver det jo meget god mening og der er masser af presets der sÞrger for at man ikke kommer over limit pÄ diverse bokse.

Jeg indrÞmmer helt klart at jeg ikke har meget erfaring med streaming. og det var egentlig heller ikke det denne trÄd handlede om..
Af Parnagat
#186658 Jeg bruger AppGeeker at rippe fra DVD til MP4 og dens enkle at bruge.
http://www.ilikemall.com/convert/rip-dvd-to-mp4-mac.html
Du kan ogsÄ indstille filstÞrrelse, jeg normalt sat den til 700 MB for en film, kan gemme det i Xvid eller DivX-format.
Brugeravatar
Af Fathoar
#254808 Undskyld jeg forstyrrer. Men jeg mÞdte ogsÄ et problem, da jeg konverterede dvd-film. Jeg brugte denne software (http://www.videoconverterfactory.com/ti ... ually.html) til at konvertere min DVD til MP4-fil. Outputvideoen var god. Der var dog ikke lydudgang. Jeg spekulerer pÄ, om det skyldtes den indbyggede videokompressor?
Af wiesel
#254824 Jeg bruger MakeMKV til bÄde DVD og BluRay. Det er utrolig nemt og den gemmer det ned i 1:1 (fuld kvalitet), og du kan selv vÊlge hvilke lydspor og subs som du vil have med.
Af Supergris
#254832 Jeg er ret sikker pÄ, du ikke forstyrrer, Fathoar; det er jo en trÄd, der er nÊsten 5 Är gammel, og det er over 4 Är siden, der er nogle, der har kommenteret i den, sÄ hvorfor ikke oprette din egen trÄd, hvor du selv bestemmer overskriften?

Ud fra, hvad du skriver, fatter jeg ikke rigtigt, hvad dit problem er?
Hvad mener du med, der ikke var nogen lydudgang; at der ikke er lyd pÄ, men kun billede?
Lyd og billede, har ikke noget med hinanden at gÞre, sÄ det kan udelukkes, det har noget med den indbyggede videokompressor at gÞre, hvad det sÄ end er for én...

Wiesel, de fleste ville nok vÊlge, at konvertere og komprimere med H.264 eller H.265, og sÄ vÊlge at gemme, i enten en MP4 eller en MKV-fil, da, hvis det er gjort ordentligt, er tÊt pÄ umuligt, at skelne fra originalen, men fylder betydeligt mindre, naturligvis alt efter, hvor hÄrdt, man vÊlger at komprimere...