Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#163441
Er det sådan, at Samsung og Harman Kardon ikke trives sammen?

Jeg har købt et Samsung UE46D7005 LED TV og et surround anlæg Harman Kardon AVR 265 surroundreceiver med en Blu Ray afspiller BDT 30 og højtalersættet HKTS 30.

Jeg har glædet mig til at se film med 5.1 surround og få god lyd ved almindelige udsendelser. Men Ak – efter 2 dages slid, kan jeg stadig ikke få de to enheder til at spille sammen.

Kan nogen hjælpe mig?

Jeg har koblet TV'ets HDMI ARC til receiverens HDMI ARC - ikke en lyd fra surroundanlægget. (som fint spiller fx CD'ere).
Jeg har koblet TV'ets optiske udgang til receiverens optiske indgang – samme resultat. Jeg har prøvet både enkeltvis og sammen. Jeg har prøvet HDMI ARC til alm HDMI i begge retninger.

I Harmon Kardon receiverens kildeopsætningsmenu kan jeg ikke finde hverken HDMI ARC'en eller den optiske indgang – det samme på Samsung TV'ets kildemenu: masser af HDMI indgange osv, men ingen HDMI ARC og ingen optisk udgang, selvom begge er fysisk til stede på begge apparater?
Mærkeligt – skal man virkelig være Harry Potter for at få stadset til at virke?

Kan nogen hjælpe eller give mig Harry Potters mobilnummer? :(
Af Jørgen Svanholt
#164136
Nå - der var ikke meget hjælp at hente.

Til andre med samme problem, kan jeg fortælle, at jeg har nu fået det til at virke, ved at forbinde både med HDMI kabel fra HDMI ARC (TV) til HDMI ARC (Receiver) og optisk kabel (toslink) fra Digital Audio Out Optical (TV) til Optical (Receiver).

Mit problem med at opsætte forbindelserne viste sig at være, at indgangene først dukkede op i kildemenuens skærmbillede, når de var tilsluttet. Altså HDMI ARC og Optical ud-/indgange viste sig først efter tilslutning, hvorimod alle andre ind-/udgange var fast opført i menuerne.

Så nu er der virkelig biograflyd på. Herligt!