Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#266786
Hej

Mit ATV 4K giver mig meddelse om, at mit kabel ikke understøtter HDR 4K.
Jeg har ATV forbundet til min receiver via HDMI, og receiveren er forbundet til TV via HDMI.

Vil I mene at jeg så skal skifte begge kabler ??
Af Ludo
#266805
Argh, jeg glemte fuldstændig at undersøge HDMI-kabler, så fik fornøjelsen af at købe kabler til Powers overpriser.

Der var en del penge at spare, kan jeg se nu.
Af Moulder
#267039
Hej igen

Jeg har nu testet lidt frem og tilbage, og er blevet lidt klogere..
Når jeg forbinder ATV 4 direkte til tv'et, så kan jeg vælge 4K HDR 50 hz uanset hvilket af de to eksisterende kabler jeg benytter.. Så kablerne er altså ok. Men farverne i menuen og app oversigten bliver meget matte og triste, men billedekvaliteten på feks. tv2 play ser ok ud. Dog kan jeg ikke se den store forskel på feks. tv2 play eller Stofa liveTV app'en, om det er HDR 50hz eller SDR 50hz.. ??

Men proppen mht. HDR må ligge i receiveren..
Jeg har opdateret firmwaren, og prøvet samtlige HDMI porte, og får stadig samme meddelse på ATV4, at der er et problem med mit HDMI kabel..

Indstillingerne i "Video og lyd" ser således ud:

https://imgur.com/a/3tEdO
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267044
Det lyder som om, at receiveren så ikke har passthrough af HDR. Passthrough af 4K kræver HDMI 2.0, mens HDR kræver minimum HDMI 2.0a.

Hvis du hr sat Apple TV til at “matche” dynamikområdet så skal danske tjenester se ens ud uanset om du vælger 4K HDR eller 4K SDR output fra boksen. De sender i traditionel SDR. Du skal have fat i f.eks. Netflix, Amazon eller iTunes’ HDR-titler for at få HDR.

Mht. de matte menuer: Hvilket TV er der tale om?
Af Moulder
#267053
Receiveren bør have HDR passthrough, ihvertfald sådan som jeg forstår beskrivelsen ??

For the ultimate video experience, the AVR-X2100W features an advanced video section with 8 HDMI inputs including 1 conveniently located on the front panel, all rear HDMI inputs are equipped with Ultra HD 4K full 60 Hz frame-rate pass-through and Ultra 4K upscaling. The AVR-X2100W also features Pure Color 4:4:4 color sub-sampling pass-through, another feature of the latest HDMI specification.

Det er denne Denon AVR-X2100W
https://www.denon.co.uk/uk/product/home ... /avrx2100w

Tv'et er et Panasonic TX-50CX700E
https://www.panasonic.com/dk/consumer/u ... x700e.html
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#267055
Beskrivelsen henviser til 4K, 60Hz og 4:4:4, men ikke HDR. Der er dog en del producenter, der har udsendt firmwareopdatering, som tilføjer HDR passthrough. Jeg kender ikke din receiver så godt.

Dit Panasonic CX700 understøtter dog slet ikke HDR, så det er derfor du får de meget matte farver. Dog lidt spøjst at Apple TV tror, at det kan sende HDR til skærmen. Du bør opsætte Apple TV til at sende 4K SDR og så slå match af dynamikområde fra.
Af Moulder
#267127
Piv piv.. Troede faktisk jeg havde noget isenkram som var nogenlunde up to date ;)

Men jeg kan godt leve med SDR, da jeg fortrinsvis bruger ATV til at se live tv via Stofa app. og tv2 play :)

Tusind tak for hjælp til at få klarhed over det Rasmus :)