Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeLLeN
#266411
Hej

Jeg har lige købt et Apple TV 4K. Jeg har dog det problem, at når jeg ser 4K HDR udsendelser(både Netflix og Amazon), så er der uudholdeligt meget motion blur. Fx i The Grand Tour når værterne bare bevæger deres hænder eller arme, så slører det.

Mit tv er et LG B6 og der er ikke samme fejl, når jeg bruger de indbyggede apps. Derudover er der ikke fejl, hvis jeg bare afspiller alm. HD indhold.

Hele idéen med at købe Apple TV, var for at se 4K film via iTunes, og der kunne jeg forestille mig fejlen vil være den samme.(Har dog ikke købt en film endnu)

Håber i kan hjælpe :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266415
Hmm, det lyder spøjst. Den første fejlkilde, der skal afsøges, må være billedindstillingerne. Husk på, at skærmen har forskellige billedindstillinger for hvert input.

På den HDMI-indgang, som Apple TV 4K sidder til, har du da TruMotion aktiveret? Prøv i så fald at slå det fra.
Af JeLLeN
#266439
Haha jeg føler mig lidt dum, for det var selvfølgelig bare det Rasmus. Mange tak! ;)

Men ja, jeg slog det nemlig fra på alt, da jeg fik tv’et og havde ikke lige tænkt, at det ikke galdt alle inputs.. Hvem vil nogensinde have det slået til? :D