Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaktus-burger
#265247
Har testet Godless og Mindhunter S1 E8, fra 8-10 min. inde i filmen med alle DV-profiler. Intet odiøst at spotte.

Det var via Netflix-appen på min B7, så som artiklen påpeger, fremkommer problemet formentlig udelukkende via HDMI.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#265516
Som jeg ser det, så bliver Dolbynødt til at fikse problemet på samtlige skærme på markedet - ellers falder løftet om Dolby Vision sammen. På CES talte Dolby bl.a. meget om "consistency" i billedet kontra HDR10, hvilket er lidt ironisk, når dette problem spøger i kulissen.

Vi arbejder stadig på at få mere information ud af Dolby. Vi nåede ikke at fange den person, som vi gerne ville tale med, på CES. Ovre hos LG pegede man dog på en anden årsag til problemet end den forklaring, der fremgår hos Forbes. Helt konkret, at det kunne have noget med studiernes software at gøre. Hvad der er op og ned er svært at blive klog på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#265519
Vi skal nok følge op på det. Rækkefølgen må være, at vi først får et svar fra de rette personer hos Dolby (vi har kontaktoplysninger) og derefter fremlægger problematikken for LG og Sony (som er de eneste med DV-understøttelse herhjemme).

Man skal nok ikke regne med, at Sony kan få implementeret et eventuelt fix inden deres DV-udrulning til 2017-modellerne.
Af lkodk
#265534
Uha. The plot thickens! Det ville da være nemmere, hvis det bare var som beskrevet i Forbes artiklen. ;)
Er spændt på hvad I kommer frem til. Keep up the good work!
Brugeravatar
Af bendix
#265541
Det har jeg gjort, tak. Nu har jeg været medlem i 10 år. Og første gang at en medarbejder af flatpanels eller andre for den sags skyld skriver nedladende. Jeg håber denne bliver den sidste.
Af mjohansen
#265546
Det er da ikke nedladende at sige at du bare kan læse tråden. At du vil have andre til at bruge deres tid på at opsummere for dig så du ikke selv skal bruge tid på det, er i mine øjne meget værre.
Brugeravatar
Af bendix
#265547
Jeg kan stadig ikke se mit spørgsmål i tråden. Jeg kan se at der kan være problemer med DV titler både ved HDMI eks ATV og interne apps som Netflix. Har man ikke noget godt at sige kan man altid undlade at svare. Og har man ikke svaret, kan man også undlade at svare. Det gør sådan en tråd her langt mere “ren”
Brugeravatar
Af bbplayer
#265551
bendix skrev:Jeg kan stadig ikke se mit spørgsmål i tråden. Jeg kan se at der kan være problemer med DV titler både ved HDMI eks ATV og interne apps som Netflix. Har man ikke noget godt at sige kan man altid undlade at svare. Og har man ikke svaret, kan man også undlade at svare. Det gør sådan en tråd her langt mere “ren”
Herunder et par hint som opsummerer hvad du søger.
Torben Rasmussen skrev:Nej, underteksterne opfører sig anderledes og påvirker sortniveauet i billedet on-The-spot. De helt mærke regioner ændrer sig når der er undertekster. Går det på samme måde med dem, så mørk bliver endnu mørkere når underteksterne kommer frem?
Torben Rasmussen skrev:Ja, det er et HDMI-only problem.
Rasmus Larsen skrev:Som jeg ser det, så bliver Dolbynødt til at fikse problemet på samtlige skærme på markedet - ellers falder løftet om Dolby Vision sammen. På CES talte Dolby bl.a. meget om "consistency" i billedet kontra HDR10, hvilket er lidt ironisk, når dette problem spøger i kulissen.

Vi arbejder stadig på at få mere information ud af Dolby. Vi nåede ikke at fange den person, som vi gerne ville tale med, på CES. Ovre hos LG pegede man dog på en anden årsag til problemet end den forklaring, der fremgår hos Forbes. Helt konkret, at det kunne have noget med studiernes software at gøre. Hvad der er op og ned er svært at blive klog på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9