Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#264253
Som den lykkelige ejer af er B6 og et ATV4K samt en rx-v381 reciever fra Yamaha roder jeg lidt med indstillinger :)

Har bestilt kalibrering - men desværre først i uge 9 :((

Vil det hjælpe nogen ting at skifte kabler så jeg kan køre 4:4:4 i krominans på ATV4K?

De er fræst ind i væggen så det er ikke noget jeg bare lige gør

Bruger et billigt idag (2.0 high speed fra AV canles) og har 5m mellem tv og forstærker

Vil jo gerne have mest muligt ud af mit setup samt den forestående kalibrering...
Af Bjur
#265656
Vil det give mening at skifte til RGB evt. for at få mere knald på farverne i menuerne? Går udfra AppleTV 4k stadig konverterer video tilbage til YCBCR 4:2:0 ved videoafspilning?
Af Bjur
#265973
Som standard satte jeg den til 4k 50 Hz hdr men så et sted det var bedre at indstille den til SDR. Er det korrekt? Hvis jeg gør det bliver menuerne selvfølgelig noget mere matte og det burde RGB kompensere for.
#265986
Det afgør du naturligvis, men min erfaring er, at de steder hvor man kan se noget i HDR, så kan producenten af app'en godt finde ud af at sætte autoskift på. Hvis du kører HDR i menuen, så vil alle de apps, som ikke kan finde ud af at fortælle, at de kører i SDR blive boostet til HDR, hvilket er noget biks.

ATV har så desværre en bug lige nu, som gør, at den ikke altid skifter tilbage til SDR når du quitter en HDR-app, men det må formodes at blive rettet på et tidspunkt. Jeg oplever det ret ofte, at skærmen bare fortsætter i HDR når du hopper ud i hovedmenuen.
Af Bjur
#266236
Det sjove er hvis jeg sætter den til SDR på mit B6 ser det godt og farvefuldt ud. Hvis jeg gør det samme på mit POS9002 ser det noget mere mat ud. Sætter jeg den til HDR på POS9002 ser det godt ud.