Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#262067
Kan mit LG OLED C7 ikke alt hvad jeg skal bruge?
Og er apple tv 4K er bare en unødvendig udgift eller overser jeg noget?

Får jeg ikke samme høje kvalitet via apps som hvis jeg bruger Apple TV 4k:
Netflix m.fl.
Itunes, Amazon
Youtube
Dr
TV2
Games (ikke planlagt at spille, det vil kun blive meget lidt)

Air play er det eneste jeg lige kan se giver mening.
Kan Macbook Air benyttes til Air Play eller er det kun Iphone/Ipad?


Denne youtube video starter ud med (og nævner LG OLED):
"..If your tv is smart enough then there is no point in getting an apple tv.."

https://www.youtube.com/watch?v=YK3PqQRvGOY&t=162s
Senest rettet af Antaeus 27. nov 2017, 17:17, rettet i alt 1 gang.
#262091
Jeg vil gerne se film fra iTunes i højeste kvalitet (HDR Dolby).

Er du sikker på at jeg ikke bare kan gå tiliTunes via en app på tv'et?
Ifølge youtube videoen i første indlæg, kan jeg få ITunes store app, som vel er det samme som at jeg kan leje og købe film. Og vel i lige så høj kvalitet som hvis de går via Apple Tv 4K?
#262108
Du kan ikke få iTunes eller noget som helst andet fra Apple på TVet som en app. Hvis du vil leje film fra iTunes, så skal du have en Apple TV.

Af de tjenester du nævner, så mangler DR også, men den kan du få via HbbTV hvis du har et antennesignal. Ellers må du undvære den også. Spil er der heller ikke noget brugbart af i LGs appstore.
#262110
Jeg er meget enig i at lg’s smart tv er tæt på den mest komplette, men Samsung er nu også god.
MEN jeg har selv Apple tv, tildels for hbo, iTunes, c-more, men ligeså meget fordi at Apple tv kan konvertere mine dts rips til Dolby digital og det er min film harddisk glad for.
Så idag har jeg al smart tv del over Apple tv og bruger kun antenne signalet.
#262128
Mange tak for kommentarerne.
Det lyder som jeg alligevel skal have et Apple TV 4K, det med film i super kvalitet, det lyder lokkende selv om de stadig kun har et begrænset antal, men der kommer vel flere og flere til.

Kan man få DR og TV2 app via Apple TV?
#262133
Super, tak. Om nogle dage får jeg mit tv og når jeg har fået det indstillet så må jeg hellere få et apple tv (og det rigtige hdmi kabel) så jeg kan udnytte alt dette.

Nå ja og så skal det op at hænge på væggen. De 10mm hvis det kan lade sig. Det burde det når der sidder to hdmi stik i sidderne.

Nu håber jeg bare det hele kører....


Åhh ja en ting, en Macbook Air kan vel også styre Apple TV lige så vel som iPhone og iPad?
Der nævnes kun iPhone og iPad, men ikke Macbook.
#262136
Ja, en Macbook air kan også streame til apple tv - du kan vise skærmen fra din Mac Book på dit C7

Men Apple TV har en fjernbetjening, så fungerer helt for sig selv.

Du behøver ikke iPhone, iPad eller MacBook fir at få glæde af Apple TV.
Af pekr
#262137
Jeg har købt en Apple TV4k og det har betydet at jeg kun bruger apps på den og ikke mit tv. Efter en dag, solgte jeg også mit media center, for Apple TV'et gjorde det samme som det men meget nemmere. Og med den seneste betasoftware så spiller det bare.
#262159
Jeg er også holdt op med at bruge apps fra mit TV efter jeg har fået en ATV 4K. Det giver langt mere mening, at have en hurtig velfungerende platform, som så også kan streame indholdet fra telefonen native (da jeg bruger Apple-dimser) og da ATV kan tænde/slukke TV og styre volumen på det, så har jeg ikke brug for fjernbetjeningen mere.
#262162
Tak, endnu engang.

pekr, ser du også almindelig tv som DR, TV2 Play og sport?
Du skriver med den seneste beta-software.
Skal man opdatere sit Apple TV og hvordan gør man det?

I øvrigt Vincent (anmelderen) sagde man også skal sørge for at opdatere sit tv, så det skal man vel også gøre.
Den installerer vel selv nyeste version eller kan man konkret vælge versioner, hvis ja hvilken skal man så vælge?