Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#259108
Hvad bruger i kloge hoveder af Afspillere til Apple TV 4K.
Infuse er ret lækker men tænkte på om i bruger andet som er bedre.
KODI findes jo ikke til ATV men den er heller ikke savnet mere.

En lidt irriterende ting på Infuse er .....synes jeg........den viser altid en oversigt over de / den seneste afspillede video.....hvordan slår man det fra Permanent ? PT skal jeg hele tiden fjerne dem manuelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259112
MrMC er en slags port af Kodi, men ikke noget som jeg kan anbefale. Jeg brugte i en periode Plex, som også er rigtig fint på Apple TV, men det krævede, at jeg tændte en PC (Plex-server) hver gang. Det var ikke optimalt. VLC er også på boksen, men brugerfladen er lidt for nørdet til dagligt brug. Det afspiller dog rigtig mange ting og kan også håndtere DTS-lydspor uden at man skal have penge op af lommen.

Så herhjemme er vi landet på Infuse. Det kan konen også bruge, da brugerfladen er nem og de løbende tilføjer nyttige funktioner. Det afspiller alt, hvad vi kaster efter den (undtagen HDR, men det kommer med senere opdatering).

Oversigten over de seneste afspillede titler kan du slå fra i menuen, som kaldes frem med tandhjulet. Indstillingen hedder 'Up Next'. Den kan opsættes på forskellige måder eller bare helt deaktiveres.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259117
Du er velkommen :) I øvrigt kan du holde øje med opdateringer til Infuse på deres blog her: https://firecore.com/blog

Nederst i første artikel skriver de:
Update 9/18: Infuse 5.5.3 with full support for iOS/tvOS 11 is now available!
Update 9/26: Infuse 5.5.4 with support for Apple TV 4K is now available!

Version 5.5.5 er også kommet.

Det er vist med version 5.5.6, at der kommer HDR-understøttelse.

"It's likely HDR support will be rolled into 5.6, which we're working to have available around the first week of November in time for the iPhone X," skriver en af Infuse-udviklerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#259122
Jeg synes, at listen med "Senest afspillet/tilføjet" i ATV toppen er super. Langt bedre end ikke at vise noget, som eksempelvis DRTV. Jeg er ret begejstret for Infuse og for mit vedkommende, så kan jeg slet ikke i nogen overskuelig fremtid se hvordan jeg ville få HDR-film gemt i mit bibliotek, så HDR-opdateringen virker ikke så relevant hvis man ripper sine egne film.