Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#258698
Jeg håber nogle kloge mennesker kan hjælpe mig her. Jeg har haft nu min Nvidia Shield i snart 2 år. Den er aldrig brugt til spil osv. Bruger den kun for at se film fra min Synology NAS med SPMC eller KODI.
Gamepad'en er gemt væk aldrig brugt.

Men nu er ATV 4K blevet mere interessant i min verden.
Jeg har simpelthen mistet interessen til min Nvidia Shield.....så er på udkig efter noget nyt..........meeen har derfor et par krav. Den skal snart sælges.

1: Kan ATV 4K med Infuse PRO afspille MKV i 1080p helt uden problemer...X264 & X265 ?
2: Danske Undertekster ligger i selve MKV filen....kan Infuse afvikle sådan noget ?
3: Kan man spole frem & tilbage helt uden lags og lign ?
4: Kan den afspille film 1:1 Bluray rippet i MKV format (REMUX) ?
5: Har ATV en bedre WIFI forbindelse kontra Nvidia Shield ?....tænker på jeg kan nøjes med WIFI under afspilning af HD Film ?
6: Kan man tilslutte Apples øretelefoner i remote controlleren ligesom Nvidia Shield ?

Når jeg kører kabel forbindelse CAT6 så er ovennævnte intet problem med Nvidia bortset fra hvis jeg kører WIFI 5ghz. Jeg har et Yousee Netgear CG6250 kabel modem som er tilsluttet via Coax. Næste år får jeg internet forbindelse 100/100 fibernet....ved ikke om det har noget at sige.

Jeg har intet surround udstyr eller lign. Så her derfor behov for at den kan afspille lyd via HDMI til mit Samsung KS8005.

Er remote controlleren Bluetooth....så man IKKE skal pege direkte på maskinen...Mit TV-bord er ret anonymt ....alt er udstyr er gemt væk ?

Er det rigtigt at Infuse koster 109,- hver år ?

Er Infuse det aller bedste eller findes der andet ?

Og til aller aller sidst.....faktisk en lille bøn. Til jer som har ATV 4K (2017) Kan i venligst bekræfte noget for mig i ATV 's app store. Kan man hente en app der hedder Uyanik TV. Har hørt at den KUN er kompatibel med den ældre ATV. Det er en IPTV app til udenlandske kanaler.

Jeg ved godt det var mange spørgsmål......sorry :)
#258716
Tager den del der handler om rips:
Infuse klarer uden problemer BD-ISO, BD-mkv, BDMV osv. Alle mine film (100+) er rippet 1:1 i disse tre formater (lidt blandet), men både DTS-MA, Dolby HD og fallback lydsporene (mindst 2 sprog på tegnefilmene), samt adskillige undertekstspor i hvet film. Alle afspiller lige så godt som på Kodi. Men det med frekvensen er jo altså stadig noget hø. Dine film kører jo ikke i 60 Hz, så flydende afvikling vil kræve, at du skifter framerate. Jeg har droppet dette og kører 60 Hz nu - det er primært ungerne der ser tegnefilm og de kan ikke spotte den judder der er på 60 Hz.

Jeg har fået det til at køre via Wifi, men enten er mit net ikke 100% stabilt (Ubiquity) eller også er ATV ikke, men på et eller andet tidspunkt, så daler hastigheden, så det ikke er nok. Så jeg har kablet den nu. Ingen problemer siden da.

Infuse koster enten 109 kr én gang, og så får du kun opdateringer til den nuværende version (5.x), eller 55 kr årligt, hvor du får lov at opdatere til en ny version (6.x, 7.x...).

Controlleren er wireless, som det også fremgår af anmeldelsen. Der er ingen jackstick i den. Apples earpods er også bluetooth.
Af Hilfiger
#258718
Torben Rasmussen skrev:Tager den del der handler om rips:
Infuse klarer uden problemer BD-ISO, BD-mkv, BDMV osv. Alle mine film (100+) er rippet 1:1 i disse tre formater (lidt blandet), men både DTS-MA, Dolby HD og fallback lydsporene (mindst 2 sprog på tegnefilmene), samt adskillige undertekstspor i hvet film. Alle afspiller lige så godt som på Kodi. Men det med frekvensen er jo altså stadig noget hø. Dine film kører jo ikke i 60 Hz, så flydende afvikling vil kræve, at du skifter framerate. Jeg har droppet dette og kører 60 Hz nu - det er primært ungerne der ser tegnefilm og de kan ikke spotte den judder der er på 60 Hz.

Jeg har fået det til at køre via Wifi, men enten er mit net ikke 100% stabilt (Ubiquity) eller også er ATV ikke, men på et eller andet tidspunkt, så daler hastigheden, så det ikke er nok. Så jeg har kablet den nu. Ingen problemer siden da.

Infuse koster enten 109 kr én gang, og så får du kun opdateringer til den nuværende version (5.x), eller 55 kr årligt, hvor du får lov at opdatere til en ny version (6.x, 7.x...).

Controlleren er wireless, som det også fremgår af anmeldelsen. Der er ingen jackstick i den. Apples earpods er også bluetooth.
Jamen det lyder jo fint. Men det med hovedtelefoner mente jeg....hvis jeg nu køber Apples ørepropper med lighting stik og man så kan tilslutte til controleren ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#258720
Hilfiger skrev:Jamen det lyder jo fint. Men det med hovedtelefoner mente jeg....hvis jeg nu køber Apples ørepropper med lighting stik og man så kan tilslutte til controleren ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nix.
Af Hilfiger
#259104
Tak for alt info.


Jeg købte mit første Apple TV igår i Bilka.

På fjernbetjeningen er der mulighed for at spole 10 sekunder frem, hvis man trykker til Højre på den når man ser film.
Jeg kan se at 10 sekund ikonet dukker op men der sker intet.....hvad gør jeg forkert her ?

Jeg oplever super dårligt billede når jeg aktivere 4K HDR i menuen. Film i Infuse ser meget udvasket ud. Når jeg vælger 4K SDR....så står alt skarpt. Er det bare sådan eller kommer der en opdatering ?


Hvilken indstilling af HDMI skal man bruge....der stod noget med 4.2 eller 4.2.0 eller lign.
Den er forbundet til et Samsung KS8005
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259106
Infuse app'en understøtter ikke HDR endnu. Så HDR-indhold ser helt udvasket ud. Der sker det samme, hvis man prøver at afspillere HDR-indhold via USB på tv-skærme, som ikke kan læse formatet. Det skulle komme med en af de følgende opdateringer til Infuse. Sikkert også til Plex, VLC osv.

Mht. spoling 10 sek frem, så ligner det en fejl i tvOS 11. Det virkede perfekt før opdateringen.

4:2:0 er det format, som nærmest alt video er skabt i. Herfra sørger tv-skærmen for videre konvertering før billedet vises.

Mht. høretelefoner så kan Apple Airpods forbinde trådløst til Apple TV 4K. Det fungerer rigtig godt. De vælges fra topmenuen, hvor man også kan sende lyden trådløst til Airplay-højttalere Det er vist også muligt med andre bluetooth-høretelefoner, men så skal det ske fra indstillingsmenuen hver gang man vil parre dem. Jeg er ikke klar over om det virker med alle høretelefoner.
Af Hilfiger
#259109
Hej Rasmus

Mange tak for hjælpen.....så er jeg mere rolig :-)

Damn....så skal jeg alligevel ud at købe Apple's egne earpods. Jeg kommer nemlig fra en Nvidia Shield hvor man bare kunne plugge et sæt telefoner i bunden på fjernbetjeningen.

Nåh men sådan er det. Kunne være smart hvis Apple kunne lave det samme. Men det gør de nok ikke :-)
Af Hilfiger
#259543
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan i øvrigt lige tilføje, at fejlen med at spole 10 sek frem er løst i tvOS 11 betaen.
Det er lige netop det jeg oplever. Jeg kan spole 10 sekunder tilbage. Men frem vil den ikke rigtig. Håber ikke det er fjernbetjeningen.

Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
Af bromberg
#259552
Lille sidebemærkning ift airpods.
Du kan tilkoble alle Bluetooth hovedtelefoner og airpods er langt fra 1500kr værd. Der kan du dælme finde meget andet bedre lyd
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259556
Men så skal det ske fra indstillingsmenuen hver gang. Airpods dukker automatisk frem på den liste, som man kan få frem ved at swipe ned fra toppen under videoafspilning og på listen, der kan fremkaldes ved at holde play-knappen nede ude på startskærmen (nyt i tvOS 11).
#259557
OMG det er dumt. Vil det sige, at du ikke kan få et sæt BT-hovedtelefoner til automatisk at koble sig på ATV, med mindre de hedder AirPods? Jeg tænker umiddelbart, at Beats X også kan - de er essentielt AirPods i en neckstrap-version.