Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Giffel
#258519
Hej

Er der andre der har problemer med Netflix app'ens beskrivelser på Apple TV 4K?
Nogle serier som er i 4K vises f.eks. på ATV som HD men på mit Sony TV's Netflix app vises de godt nok som 4K og de serier som er med HDR vises på ATV som Dolby Vision men på Sony TV som HDR, det er noget forvirrende.
(Mit tv har ikke Dolby vision)


Eksempler:

House of Cards:
ATV: HD
Sony TV: 4K

Defenders:
ATV: 4K dolby vision
Sony TV : 4K HDR
Af Grandahl
#258520
Dolby Vision er HDR

Det med House of Cards ved jeg ikke
Af Giffel
#258521
Grandahl skrev:Dolby Vision er HDR

Det med House of Cards ved jeg ikke
Det ved jeg godt men det vises jo henholdsvis som HDR og DV på mit tv og på ATV til trods for at jeg ikke har DV.
Senest rettet af Giffel 11. okt 2017, 16:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258527
Netflix på ATV 4K virker generelt som lidt buggy i sine kategorier. Du har heller ikke "4K"-kategorien, hvor du kan se alle de serier, som er i 4K.
Af St1ckboy
#268749
Torben Rasmussen skrev:Problemet med HDR-labels? Nix.
Så status er, at en film der er DV måske ikke vises med dette ikon, eller 4K materiale vises med HD ikon - men når man ser filmen ER den DV/4K?
Morten
#268753
Så vidt jeg kan se, så sættes der et DV-logo på alt det, som kan leveres i DV, men dette gøres selvom TV'et ikke formår at vise DV. Opløsningen burde være korrekt i labels. Jeg har endvidere fået 4K-kategorien på min nu.
Af St1ckboy
#268887
Takker - mit TV (LG C7) kan vise DV, så det lyder ikke til at jeg vil opleve problemer med labels.

ATV 4K er på vej fra Power...

Morten
Af Kreilo
#291458
Jeg oplever at når jeg bruger Netflix via ATV 4k så har en serie som The Blacklist HD label , men hvis jeg ser via den indbyggede app på mit Sony XE9005 så har den 4K label. Er det pga et dårlig HDMI kabel eller er det indstillinger i ATV'en?
Af Kreilo
#291493
Rasmus: Jeg opdagede det kun igår pga. jeg og kæresten skulle se Blacklist, og tidspunktet var ikke rigtigt til at fejlsøge endnu mere - synes hun... ;-) Jeg vil prøve at undersøge det lidt nærmere. Er der et par eksempler på indhold som burde være i 4K?

Jeg kan se at der i denne tråd nævnes noget om at det måske er en fejl at der står HD ved nogle titler, men at de faktisk afspilles i 4K. Kan det bekræftes, og i så fald hvordan er jeg sikker på at det er 4K og ikke HD? Jeg synes der står 3840 × 2160 på info uanset hvad. Er det fordi den skalerer op til 4K eller?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#291495
Hvis info-boksen på tv'et viser 3840x2160 så burde Apple TV være korrekt opsat til 4K. Den opskalerer nemlig alt indhold, så opløsningen i info-boksen angiver ikke materialets kvalitet. Hvis du under afspilning trækker topmenuen på Apple TV ned, så burde den i stedet angive opløsningen på indholdet. Hvis du vil være helt sikker, så findes der en måde at tjekke alle video/lyd-parametre, men det kræver, at du har en Mac med Xcode (det er dog svært at gøre). Mere info her: viewtopic.php?p=277294#p277294

Netflix's indhold i 4K kan så vidt jeg husker søges frem ved blot at skrive 4K eller UHD i søgefeltet.