Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bphhm
#256643
Troede egentlig jeg skulle have en Nvidia shield fordi den supporterer Kodi og jeg dermed kan etablere etc. TV recording setup med NAS.

Men Apple TV 4k boksen supporterer jo væsentlig flere apps og ved film leje er der større udvalg. Og den er billigere!

Hvilken ville i vælge og hvorfor?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257008
Det kommer an på hvad man søger. Nvidia Shield og Android generelt er nok mere fleksibelt, hvis man vil ned og rode i tingene. Kodi er det fulde Kodi, mens du på Apple TV har en neddroslet porteret version (MrMC), men derudover Infuse, Plex, VLC m.fl. Jeg er ikke klar over om du kan få Apple TV til at agere server for tv-optagelser, men den kan sagtens afspille fra netværksharddiske uanset om du foretrækker at læse direkte fra disken eller vil etablere en server, som også kan transcode.

Du har ingen 4K HDR-filmbutik på Android TV, med mindre du er klar på at opsætte udlejning fra den amerikanske.

Vi har herhjemme Apple TV og Nvidia Shield og selvom sidstnævnte i lang tid har understøttet 4K HDR, så er udvalget stadig meget begrænset. Den ligger i dag i skuffen. Apple TV bruger familien dagligt og så suppleres der med Chromecast Ultra til 4K HDR. Det forventer jeg, at vi kan komme ud over, når Apple TV 4K tilføjes under tv'et. Og når Amazon er klar til tvOS, ryger WiFi-forbindelsen ydermere til LGs webOS.
Af bphhm
#257009
Det er jo nok også lidt den konklusion jeg er kommet frem til. Apple 4k boksen giver simpelthen bedre app support bortset fra Kodi til styring af TV optagelser på NAS.

Så det ender nok med at jeg må ud at ha' mig sådan en og så kan det være at Stofa's kommende Google boks vil give mulighed for at styre TV optagelser på NAS'en.
#257010
Min største anke med ATV 4K er manglen på 24 Hz (eller bare custom framerate i det hele taget). Har du film rippet fra BluRays, så vil du ikke få en helt flydende afvikling. Boksen kan lave 3:2 pulldown, men det er jo en nødløsning.
Af bromberg
#257015
Du vil sagten eks med en DVB tuner kunne gemme dine optagelser og eks tilgå dem med Infuse appen.

Jeg selv har længe overvejet shielden alene pga 24p, men Apple tv kan transcode alle mine rips til Dolby digital (til mit Sonos) og dernæst er alle apps (lige foruden yousee) tilgængelige på Apple tv.
ITunes med 4k film katalog var forventet og absolut også endnu en god grund til at fortsætte med Apple.
Jeg syntes klart ATV har langt mest at tilbyde, selvom det ikke kan vise 24p hvilket virkelig ærgrer mig.

Lang historie kort - for mig er det Apple tv pga:

Dts/Dolby digital transcoding
TV2 play
Hbo
Dolby vision support på iTunes og Netflix
(Lang større katalog fra release end jeg turde håbe på).
#257036
The Verge rapporterer, at ATV 4K tvinger alt indhold ud i 4K HDR, hvis man vælger at den skal vise 4K HDR, hvilket gør den uegnet til stort set alt andet end visning af 4K HDR-film. Jeg ville lige vente på, at vi har testet hvad den gør ved farverne før man køber en ATV 4K.
#257104
Rasmus skriver anmeldelsen, men det bliver mig der laver en indledende test af hvad boksen gør ved indholdet. Jeg skulle modtage den i dag og tester disse ting hen over weekenden. Jeg tænker, at jeg godt lige kan dele resultatet før vi udgiver testen, men det bliver nok plastret til med copyright-vandmærker, da folk vil stjæle billederne ellers - der er ingen andre der har haft måleudstyr på den.


Edit: dér kom DHL
Billede
Af Grandahl
#257112
Sæt i gang ??

Nå, det citat var vist taget fra et langvarigt realityprogram ?
Af plysgaard
#257160
Shield har jo indbygget chromecast så HBO og TV2 play kører jo også uden problemer på den...

Og venner... I skal ikke bruge Kodi men SPMC! Det er det samme bare specifikt lavet til Android og har klart nogle fordele i både video og audio!