Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#257050
Ja og det skal ifølge linked være en ret skidt løsning.

På billedet der også er linket her er der mange forskellig hz muligheder, men 24hz fremgår ikke.
Det gør det også til et noget urealistisk scenarie at få eks yousee app på Apple tv så. Eller så skal man konstant skifte imellem output og så forsvinder brugervenligheden markant
Af lunddal
#257051
Der er heller ingen 24Hz på ATV4, og der skal man også manuelt skifte mellem 50/60Hz, hvis man skifter mellem forskelligt kildemateriale.

Jeg kan ikke se, hvad YouSee app'en har med dette at gøre. Den sender i 50Hz ganske som andre danske tjenester.
Af bromberg
#257052
Det blir et problem hvis man skal skifte output så meget imellem brug af apps.

Mit oled 2016 håndterer ikke dolby vision 60hz, så skal jeg manuelt vælge 30 hz DV, som skulle være rædsomt.
På auto vil ALT som det er nu opskaleres til 4k HDR også hbo osv osv osv.
Så skal jeg vælge forskelligt output til HDR, uhd, Dolby Vision og så igen til alm 1080p brug. Med mindre jeg selvfølgelig acceptere at alt køres i 4k hdr (Hvor hdr foretrækkes istedet for dolby vision grundet hdr er eneste format der understøttes i 60hz).

Det gir en masse skifte der ødelægger bruger venligheden totalt.
Af lunddal
#257053
30Hz DV er jo ikke rædsomt, når du ser selve filmen - dit tv kan jo ikke andet.

Derudover står der også på The Verge, at almindelig HD afspillet fra iTunes ser fint ud. Det var kun fra HBO Go, at der var et problem.

Mon ikke det løser sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257054
Det er sakset fra samme anmeldelse på The Verge, som der diskuteres ovenfor. Levering af vores eksemplarer er bekræftet til i morgen. Jeg ser om jeg ikke kan få smidt Calman gennem VideoForge og over i ATV 4K og så måle colorspace og gamma tracking i de forskellige modes. Dertil så har jeg sat infuse op, så den kan streame vores ukomprimerede BluRays, så vi kan teste forskellen mellem ATV og samme film afspillet fra BluRay. Rasmus sidder med et 2016 OLED, så han kan be- eller afkræfte om 60 Hz HDR er et issue. Jeg kan teste på et 2017 OLED (Eclipse fra B&O, som jeg dog ikke har nået at kalibrere helt endnu).

Jeg tester hen over weekenden. Stay tuned.
Af bromberg
#257058
Det lyder godt:)

Selvom DV 30hz ikke skulle være rædsomt, så er det stadig træls at skulle manuelt sætte output til det ene formål, for at skifte det igen til et andet.
Men lige det tror jeg nu der kommer en løsning på hen ad vejen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257101
Detaljer, som nu er bekræftet:
- Apple TV 4K understøtter ikke Googles VP9-format, så ingen YouTube i 4K eller 4K HDR (det fremgår også at specifikationerne, men nu er det afprøvet af flere)
- 4K-film fra iTunes kan ikke downloades, ligesom HD-film kan i dag: "You can download a local copy of an HD movie, and you might be able to download HDR and Dolby Vision versions, but you can't download a 4K version." Link: https://support.apple.com/en-us/HT207949
- HDR10 og Dolby Vision kan også vises i HD-opløsning på Apple TV 4K (hvis ens TV har begrænsninger på HDMI eller man har en langsom internetforbindelse). Ligeledes i iTunes, således at iPhone X og 2. generation iPad Pro kan tilgå HDR.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257108
Det obligatoriske spørgsmål til Viaplay (der jo så småt er begyndt på 4K):

Hvornår man kan se Viaplay i 4K på Apple TV 4K?
- "Det kan vi desværre ikke sige noget om på nuværende tidspunkt."


Og samme spørgsmål til Scanbox (der distribuerer bl.a. Underverden, som findes på UHD Blu-ray):
- "Vi er i dialog med iTunes omkring 4K og Underverden ville være oplagt"
- "Vi regner med at de får alle vores 4K titler i fremadrettet"
Af Rune K
#257120
Jeg skulle have været forbi Humac og samle et nyt Apple TV op, men de havde ikke fået dem hjem endnu. Elgiganten kunne heller ikke hjælpe. Er der nogen der ved, hvor man kan erhverve sig sådan et i København?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257123
Jeg tror ikke de er på lager. Vi bestilte de to eksemplarer til redaktionen hhv. kl. 9.05 og kl. 9.30 og allerede da var leveringsdatoen rykket 1 dag mellem de to. Vi har modtaget den ene, men den anden er først klar i morgen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 103