Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vaffelkaj
#258020
Makaus skrev:Bestemt.
Jeg synes bare det er ærgerligt at der er så meget galt fra start af, det var tydeligvis ikke klart til at blive udgivet. Ikke engang deres egen Video-del virker som det skal..

Jeg glæder mig til den firmware update.
Enig :) Er lidt glad for at jeg først for min i denne uge = lidt tættere på en evt. firmware update ;)
Af Brixen
#258034
1gadget skrev:Jeg har købt en film i 4k DV i iTunes. Jeg har et lg oled fra 2016 og har indstillet det til 4K DV 24Hz.
Er det på nogen måde muligt at se om den film jeg afspiller i ATV 4K bliver vist med DV?

F.eks at der dukker et ikon frem i højre hjørne at tv'et, som viser et DV ikon.
Ja, der skal komme et Dolby Vision ikon op øverst til højre på dit tv.
Af 1gadget
#258083
Brixen skrev:
1gadget skrev:Jeg har købt en film i 4k DV i iTunes. Jeg har et lg oled fra 2016 og har indstillet det til 4K DV 24Hz.
Er det på nogen måde muligt at se om den film jeg afspiller i ATV 4K bliver vist med DV?

F.eks at der dukker et ikon frem i højre hjørne at tv'et, som viser et DV ikon.
Ja, der skal komme et Dolby Vision ikon op øverst til højre på dit tv.
Kiggede lidt nærmere efter og lagde mærke til, at ikonet kommer når jeg tænder for ATV 4k. :)

Jeg er bare vant til, at ikonet kommer når jeg trykker play på en film eller et videoklip. (Som i netflix via Lg appen)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258088
Hvis I opgraderer fra Apple TV4 til Apple TV 4K - eller bare køber flere til hjemmet - så husk at slå funktionen "One Home Screen" til. Den var som udgangspunkt slået fra på min boks.

Den sørger for at alle apps, som var på den gamle boks, automatisk hentes ned på den nye og at de arrangeres på hovedskærmen, som man er vant til. Laves der ændringer fremadrettet synkroniseres disse også på tværs af bokse.

Billede
Af Kewin
#258089
Rasmus Larsen skrev:Hvis I opgraderer fra Apple TV4 til Apple TV 4K - eller bare køber flere til hjemmet - så husk at slå funktionen "One Home Screen" til. Den var som udgangspunkt slået fra på min boks.

Den sørger for at alle apps, som var på den gamle boks, automatisk hentes ned på den nye og at de arrangeres på hovedskærmen, som man er vant til. Laves der ændringer fremadrettet synkroniseres disse også på tværs af bokse.

Billede
Tak det husker jeg lige at tjekke, når jeg modtager mit i dag :)

Det har nok ikke noget at gøre med One Home Screen, men har du prøvet om save games også bliver overført?

Har grindet meget i Sky Force (fedt og flot spil!), men vil da være meget ked af, hvis ikke min progress blev overført. Samt Hitman Go osv. Går dog ud fra, at det er en standard iCloud ting, der burde virke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#258090
Leo's Fortune var i hvert fald stadig gennemført, da jeg åbnede det på den nye boks :)

Jeg tror, at det kommer an på om udvikleren har valgt at bruge iCloud til at gemme saves i spil. Det er min opfattelse, at de fleste gør det (ved ikke om det er et krav efterhånden?)
Af Makaus
#258198
Hey
Det er en HDR film. HDR billedet taget med iPhone i HDR(på mobilen) tilstand og SDR billedet er taget som et normalt billede.
Jeg er bare overrasket over hvor meget jeg egentligt kan se i det hvide, når HDR er slået til. Jeg ville vise andre hvad de kan forvente med HDR, med et ikke specielt HDR-venligt tv. Jeg synes egentligt ikke der ryger noget katastrofalt i de mørke områder, så som sorte/grå nuancer. Jeg tror jeg gik frem og tilbage 10-20 fordelt over forskellige lyse og mørke scener, for virkelig at fokuserer på bestemte områder og hvilke "skader" der skete når jeg startede filmen i HDR.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 103