Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#258710
Ah så er det da det der er problemet.
Nå men det har så forhindret mig i at ville leje og købe på iTunes:).
Gir det er skud i aften - tak for input
Brugeravatar
Af KristofferA
#259041
Det der afholder mig fra at storme ud og købe boksen er rodet med FR HDR og det at iTunes film pt skifter imellem 4K tilbage til HD dag til dag.

Desuden er det også skuffende, at Google og Apple ikke kunne finde ud af 4K YouTube. Vi taler trods alt om, to af de største selskaber i verden!
Af Kennyiver
#259046
Jeg lejede igår Wonder Woman og så den på en LG C7. Jeg så den i både DV og HDR og ved 24hz og 60 hz afspilning. Begge formater og hz afspilning havde tydelig støj/urolige pixels. Jeg lejde King Kong i weekenden og så den i både DV og HDR og der husker jeg ikke nær så urolige Pixels. Jeg vil derfor høre om der er andre som har lejet Wonder Woman på den nye apple tv 4k og som oplevede det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259047
Jeg har ikke set Wonder Woman endnu, men er det ikke film grain, du har set? I hvert fald dele af Wonder Woman er optaget på 35mm filmruller, så der ligger støj i selve kilden. Den kan måske endda være blevet forstærkes af komprimeringen (og er ekstra synlig i 4K).
Af Kennyiver
#259057
Okay, det kan være det. Jeg har ikke undersøgt om filmen er påtænkt at have film grain.
Hvilken UHD film der kan lejes derinde har i set, hvor i mener at billedekvaliteten er er helt i top? Jeg bruger det nemlig til at teste forskellen på 2 tv. Og jeg har påtænkt at jeg fremadrettet vil leje UHD film på Apple tv`en, derfor er det ret vigtig for mig at teste, hvem der får det til at fremstå flotteste.
Alle må selvfølgelig melde ind med UHD film, som de har lejet og som de mener står flot! :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#259077
Kender man bitrate på film som er i UHD på Itunes? Tænker det ikke må være særligt tæt på en UHD Blu-ray? Eller ligefrem langt fra? men jeg aner det ikke og vil ikke spørge google lige her, måske er nogen ekspert på ATV lejede film :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#259082
Torben Rasmussen skrev:Apple anbefaler vist, at man har mindst 15 Mbit/s til rådighed, så bitraten må være lavere end dét.
Ok, det er lidt som Netflix 4K/DV sender i mener jeg.

Man kan nogle glædes over at bitrate og komprimering er med til at sikre at selv den dårligste kvalitet præsenteres pænt på en 65" skærm, når folk nu har købt sådan en skærm til at se det materiale :)

Så er der stadig en chance for at når man siger UHD er godt på stor skærm så varer det lidt tid før folk egentlig rigtig opdager det, og skærmen holder længere og glæder det længere, da oplevelsen kommer med tiden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259094
Kennyiver skrev:Hvilken UHD film der kan lejes derinde har i set, hvor i mener at billedekvaliteten er er helt i top? Jeg bruger det nemlig til at teste forskellen på 2 tv. Og jeg har påtænkt at jeg fremadrettet vil leje UHD film på Apple tv`en, derfor er det ret vigtig for mig at teste, hvem der får det til at fremstå flotteste.
Jeg har ikke nået at se så mange endnu, men baseret på mine generelle erfaringer med film i 4K HDR, så vil jeg gerne lige slå et slag for Life of Pi. Der er nogle scener i den, som ser vanvittigt godt ud i HDR, såfremt tv'et kan gengive dyb sort. Deadpool og de nyere Spider-Man film er også gode bud. Lego-filmene er gode til at vise fordelene ved det større farverum frem, men jeg tror ikke, at de er i ægte 4K-opløsning.
Af Kewin
#259099
Personligt synes jeg, at specielt kampene imellem Mechs og Kaiju (især Battle of Hong Kong) i Pacific Rim 4K/DV via Apple TV 4K så mega lækker ud på mit B7V TV! <3

Jeg er måske helt forkert på den, og ikke videofil nok, men denne lille scene vil jeg personligt bruge som "reference" når jeg skal teste Technicolor updaten.

Lego Batman filmen ser også rigtigt lækker ud og er især meget farverig, foruden det bare er en god film :) Skal også have købt Life of Pi og endelig få den at se. Om filmen er noget for mig eller ej ved jeg ikke, men skal se den fordi alle siger den er vandvittig flot :)
Af steen6400
#259133
Kewin skrev:Personligt synes jeg, at specielt kampene imellem Mechs og Kaiju (især Battle of Hong Kong) i Pacific Rim 4K/DV via Apple TV 4K så mega lækker ud på mit B7V TV! <3
Så den i går, købspris 49,- kr :-)
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 103