Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiesel
#259973
Automatic mode switching to native frame rate and dynamic range of video content with Apple TV 4K

Betyder det at hvis man kører 50/60 hz i opsætningen, så vil den automatisk skifte til 24 hz (HDR10/DV) hvis man afspiller en BluRay film/iTunes/Netflix etc. og så tilbage igen når man er færdig ligesom i KODI?
Senest rettet af wiesel 31. okt 2017, 00:30, rettet i alt 1 gang.
Af wiesel
#259984
I videoen lyder det som om at hvis udvikleren i forvejen bruger en bestemt viewcontroller (ved så ikke om det er noget alle apps bruger) som allerede er i tvOS, så behøver de ikke gøre noget for at understøtte det.
Brugeravatar
Af bbplayer
#259985
Ok, har ikke gjort et nummer ud af det. Det lyder så som de har være fornuftige og sikret det bare virker fra dag et for de fleste brugere når den opdatering frigives.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259988
Zabina Matzen skrev:Jeg har lige investeret i et ATV 4K i dag, men oplever allerede problemer. ?

Lyden hakker 5-6 gange før den spiller flydende.
Underteksterne på Netflix (eneste jeg lige har testet) forsvinder efter X antal minutter. Skal så gå tilbage og ind i afspilningen igen før underteksterne kommer igen. ☹️
Problemet med lyden kender jeg ikke. Er det alle apps?

Fejlen med undertekster hos Netflix ligner en fejl i Netflix's app. Det irriterede også mig grænseløst i går, da vi så Stranger Things. Du burde dog kunne få dem frem igen ved at slå undertekster fra i topmenuen og så til igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#259989
wiesel skrev:Automatic mode switching to native frame rate and dynamic range of video content with Apple TV 4K

Betyder det at hvis man kører 50/60 hz i opsætningen, så vil den automatisk skifte til 24 hz (HDR10/DV) hvis man afspiller en BluRay film/iTunes/Netflix etc. og så tilbage igen når man er færdig ligesom i KODI?
Ja, men dog med kortvarig sort skærm, flimmer eller hvad dit TV viser ved frame rate skift.

Jeg har skrevet lidt om det i en artikel på forsiden. Det er værd at bemærke - med mindre der er noget, som Apple ikke fortæller - at det endnu ikke er adaptiv billedfrekvens. Det er først muligt fra HDMI 2.1 og selv da er det lidt uklart om f.eks. Apple TV 4K kan udnytte det til fulde. Alligevel finder jeg dog timingen ift. hvornår HDMI 2.1 standarden er klar interessant. Microsoft har tidligere sagt, at HDMI 2.1 forventes klar i løbet af november 2017.

Apple TV 4K kan automatisk skifte billedfrekvens og SDR/HDR i tvOS 11.2

PS: Det bliver spændende, hvornår vi får Airplay 2 på Apple TV 4K. Det kommer jo nok med HomePod, som står til lancering i december, så enten frigives tvOS 11.2 i løbet af november og så kommer tvOS 11.3 i december, eller også gemmer tvOS 11.2 allerede på Airplay 2.
Af jramskov
#260020
Ok, tak for info. Pga. flytning ville det passe mig fint med køb af nyt TV i starten af 2018, men det kan godt være man skulle udsætte det til senere i 2018. Det må tiden vise. Tror nu også jeg vil kunne stille mig tilfreds med et LG B7V :)
Af jramskov
#260024
Ja, det er der, det er prisen for den hurtige teknologiske udvikling. Jeg tror dog jeg vil være mere end tilfreds med billedekvaliteten osv. på en 2017 model LG OLED (lever trodsalt med et 40" Samsung LCD fra 2008 lige nu), så det eneste jeg kan se der ville irritere mig er manglen på adaptiv billedfrekvens og selv det er jeg i tvivl om.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#260058
tvOS 11.1 er frigivet: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1509512437

Primært fejlrettelser. Løser tilsyneladende mit HDMI CEC problem med at Apple TV 4K ikke altid slukkede skærmen. Det forlyder også, at fejlen med manglende undertekster på Netflix skulle være rettet (meld gerne ind på denne, når I har prøvet).

Svenskere og nordmænd har fået 'TV' app...
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 103