Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#262988
Nordic.
Efter at have haft rigtig mange problemer med sort blinkende billede ved installering af officiel tvOS 11.2, gendannede jeg apple’et.
Det har fikset begge dele kan jegbse:)
Af Erdmann
#263139
Hej.
Hvilken app på Apple tv 4K er bedst til afspilning af film fra nas og hvorfor?
Jeg ved at der findes dsfilm, infuse, plex, men hvilken en understøtter flest formater og giver bedste kvalitet både lydmæssigt og billedemæssigt?
Af Antaeus
#263165
Apple TV 4K giver problemer med flere apps.
-Mit LG OLED 7C kører alle dens apps perfekt alene. 3.60.09 (flatpanels indstilling).
-Apple TV 4K er opdateret til 11.2, indstillet til "4k sdr 60 hz" de to "match" slået til, det giver problemer.

Viasat, HBO, Youtube:
kan ofte ikke finde forbindelsen og går til LG prøvebillede. Den ser ud til at lede og gå til en masse skærmsøgninger og så tilbage til prøvebillede. Ved gentagne forsøg lykkedes det som regel at den starter. Med det holder jo ikke i længden.

iTunes, Netflix:
Virker som det skal, men er lidt langsom med at få de valgbare film op

DR, Dansk Filmskat:
Ser ud til at køre som det skal via Apple TV


Jeg havde regnet med kun at skulle køre med Apple TV 4K, men lige nu er en langt bedre løsning at køre iTunes og DR via Apple TV og alt andet via LG apps. Men det kan vel ikke være meningen med et Apple TV.

Er der nogle der har en løsning på hvordan jeg skal indstille Apple TV ?
Af Giffel
#263166
Antaeus skrev:Apple TV 4K giver problemer med flere apps.
-Mit LG OLED 7C kører alle dens apps perfekt alene. 3.60.09 (flatpanels indstilling).
-Apple TV 4K er opdateret til 11.2, indstillet til "4k sdr 60 hz" de to "match" slået til, det giver problemer.

Viasat, HBO, Youtube:
kan ofte ikke finde forbindelsen og går til LG prøvebillede. Den ser ud til at lede og gå til en masse skærmsøgninger og så tilbage til prøvebillede. Ved gentagne forsøg lykkedes det som regel at den starter. Med det holder jo ikke i længden.

iTunes, Netflix:
Virker som det skal, men er lidt langsom med at få de valgbare film op

DR, Dansk Filmskat:
Ser ud til at køre som det skal via Apple TV


Jeg havde regnet med kun at skulle køre med Apple TV 4K, men lige nu er en langt bedre løsning at køre iTunes og DR via Apple TV og alt andet via LG apps. Men det kan vel ikke være meningen med et Apple TV.

Er der nogle der har en løsning på hvordan jeg skal indstille Apple TV ?
Det lyder nu mere som om det er dit netværk/opsætning der er noget galt med.
Her kørere alle de apps du nævner fint og starter med det samme hver gang uden ventetid.
Af Hbar
#263168
Nogle gange skal man sige til sig selv, hvis næsten intet virker på min apple TV 4k eller er utroligt langsomt, så google jeg lige om andre har samme problemer, kan jeg intet finde, så er fejlen nok snare hos mig. Da et generelt problem i den størrelse i nævner ville have dannet overskrifter, især når det er et Apple produkt.
Af Antaeus
#263170
Ok, det ligger sikkert hos mig.
Problemet er jo så at jeg ikke aner hvad der så skal skrues på.
LG er sat op i forhold til Flatpanels og Vincent og kører som det skal alene.

Apple 11.2 er opdateret og herefter sat til "4k sdr 60 hz" og de to "match" slået til.
Det er så vidt jeg kan se det Flatpanels anbefaler.

Burde det ikke være lige efter bogen?
Af Hbar
#263171
Hvorfor sætter du den til sdr når du har et hdr tv. Min kører 60hz hdr og har slået automatisk framerate ændring og den der funktion som skifter mellem sdr og hdr til. Hvis apps kører langsomt, kan det være din netværkshastighed. Prøv evt at hent speedtest fra app store på apple tv og test din hastighed.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 103