Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KristofferA
#262652
Brixen skrev:
ahp skrev:Er der andre der oplever problemer med DR appen?
Når jeg trykker på pause, så kan jeg ikke starte udsendelsen igen. Jeg kan heller ikke spole frem eller tilbage. Det har virket fint tidligere (for få dage siden), men altså ikke nu.
I går opdaterede jeg til tvOS 11.2 beta 5, og det går stadig i stå, når jeg pauser. Men jeg kunne få det igang igen ved at trykke enten +10 eller -10 på Remote appen på iPhone.
Jeg har samme problem og jeg er på det gamle Apple TV og ios 11. Det må være en bug i DRs app.
Af bromberg
#262670
Ud af den blå luft har jeg ligepludselig rigtig meget problemer med lipsync på Atv og infuse. Andre der har samme problem? Jeg har ikke ændret noget på Atv eller mit sled b6?
Af Brixen
#262688
bromberg skrev:Jeg har kørt med beta 11.2 et stykke tid, men det er noget tid siden jeg opdaterede.
Det har jeg også, især for at få automatisk skift mellem SDR og HDR. I går var den rigtige 11.2 ikke kommet til ATV. Jeg har ikke kigget i dag.
Brugeravatar
Af Superbruger
#262818
Kan ikke få "match framerate" til at virke med DR TV appen. Jeg har apple TV indstillet til 60 HZ som udgangspunkt, da det ser bedst ud med det meste Netflix og med pauseskærmen. Og jeg har slået "match framerate" til.

Men når jeg eksempelvis starter "Historien om Danmark: Grundloven", kan jeg tydeligt se, at den ikke skifter til 50 Hz. Det hakker som jeg ved ikke hvad. Hvis jeg manuelt skifter til 50 Hz kører det fint... Andre, der har samme problem?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#262837
Hvis udbyderen bruger standardafspilleren til video i tvOS burde det faktisk ske automatisk, ifølge Apple. Det er kun, hvis de bruger en modificeret afspiller, at der skal opdatering til.
Jeg tror problemet med DR TV app'en er, at den ikke sætter korrekt flag til at angive hvilken frame rate indholdet tilbydes i.
Af itsbradley
#262854
Flatpanels, er dette korrekt:

"No. This affects only chroma subsampling - in simple terms the sharpness reduction level of the chroma (color) information in relation to luminance information.
Because UHD bluray is also encoded in 4:2:0, I was saying that in consumer world all video is in 4:2:0.
If you enforce aTV to do 4:2:2 or 4:4:4 output, it will need to internally re-format the signal on HDMI to that higher level and uses more bandwidth to deliver the non-existing signal (here I assume that in iTunes streaming the video is not encoded in better quality than UHD Bluray. I would like to be proven wrong).
The only exception should be the UI graphics, as this has been created in RGB space (effectively in 4:4:4 in YCrCb space). So UI sent in 4:2:0 has its color sharpness reduced from the original."

Sagt annerledes, for å oppnå best kvalitet er det best å ha 4:2:0?

Mulig jeg har misforstod, men trodde 4:4:0 gav best kvalitet (ukomprimert), og at 4:2:0 konverterer bildet?
Af JacobMose
#262862
Amazon har netop sendt en opdatering ud til deres iOS-app, hvor der i release notes er skrevet at man nu kan bruge tjenesten på app'en til tvOS.

Den bør derfor nu være tilgængelig. Kan desværre ikke konfirmere det, da jeg ikke er i nærheden af et Apple TV.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 103