Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266896 Ja, Apple er fedt hvis man bruger Apple-produkter. Det bliver pludselig langt mere bøvlet hvis man vil have andet udstyr til at snakke sammen med det. Filosofien er lidt "I andre skal være kompatible med os (Apple) - det er ikke os der skal være kompatible med jer". Og selv da er der begrænsninger for du får ikke lov at lege med i Apples sandkasse, hvis dit produkt lugter for meget af konkurrence med Apples egne services.

Forstå mig ret: Jeg har primært æble-dimser, men jeg er bestemt ikke blind for hvor bøvlet tingene kan gøres for at holde konkurrencen ude.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#266911 De har fået live-nyheder integreret i 'TV' app'en i USA, foruden sport. Også særligt smart under vinter-OL, hvor man kan vælge de sportsgrene man ville se, sætte notifikationer mm.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1518157368
Af daniel.petersen
#266917 Endelig er youtube-appen blevet opdateret. Dejligt man kan skippe reklamer ved er alm tryk, og at der nu kan komme undertekster på, samt et meget bedre overblik på startsiden. Mega nederen der nu også er reklamer midt i afspilningerne..
Af Globulus
daniel.petersen skrev:Endelig er youtube-appen blevet opdateret. Dejligt man kan skippe reklamer ved er alm tryk, og at der nu kan komme undertekster på, samt et meget bedre overblik på startsiden. Mega nederen der nu også er reklamer midt i afspilningerne..

Nej, det må snarere siges at være en nedgradering.

Den er nu stort set mage til YouTube-appen på mit 2013 Sony TV og ligner mest af alt en wrapper for youtube.com/tv - hvilket det formentlig også er.

Slut med at skippe 10 sekunder frem eller tilbage når man trykker på kanterne af fjernbetjeningen. Slut med hurtigt at hoppe frem eller tilbage i en video ved et tryk + swipe. Slut med hurtig navigation gennem lange lister af videoer og abonnementer.

Stort set alle, som har kommenteret på nyheden hader den "nye" udgave:
https://productforums.google.com/forum/ ... _QjzLHptbc

Jeg kommer næppe til at bruge den specielt meget nu da den ligner appen på mit Smart TV og næsten er lige så sløv i brug.

I stedet vil jeg - endnu mere end det hidtil har været tilfældet - blot bruge youtube-dl til at downloade videoerne og lægge dem over på min NAS så jeg kan tilgå dem med Kodi. Så kan jeg i det mindste bladre i dem med et interface der fungerer og som passer til mine behov.
Af jramskov
#266954 Æv, det lyder ikke godt :(
Som sædvanligt er det dog ikke alle kommentarer der er lige fornuftige, feks. er der en der klager over Googles “proprietære” VP9 format 🤦‍♂️
Af J.Rath
#267855 Jeg så fodbold på Viaplay i går på mit appletv, og flere gange i løbet af kampen gik kvaliteten op og ned.
Oplever i andre også det? Vil det hjælpe at smide kabel i? Kører trådløs pt. med under 1 m til router. Har 300/300 fra Waoo.
Af jramskov
#267857 Det er ret svært at svare på for vi har ingen mulighed for at finde ud af årsagen til det du oplevede. Jeg har personligt kun haft min kablet da det sansynligvis giver en mere stabil forbindelse. Det lyder til at du nemt vil kunne kable din Apple TV og i det tilfælde ville jeg helt sikkert gøre det.
Brugeravatar
Af JanTheMan
#267871 Hej, jeg tænker på at købe et OLED Panasonic TX-65EZ950E, Billedkvalitet er top, men deres "Firefox" med manglende Apps halter bagefter, her har jeg Apple TV 4K 32 GB i tankerne til denne opgave og de muligheder den boks har bla. med de mange Apps, kan der være problemer med at få dem til at virke sammen, jeg kender intet til Apple TV overhovedet.?

Jeg har læst at YouTube ikke virker i 4K heller ikke Amazon i 4K, hvilket jo er grundet til at have en 4K boks, at kunne vise 4K.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267872 Atv virker ganske fint med EZ950. Du bør ikke have betænkeligheder. 4K fra iTunes er befriende enkelt. Man vænner sig til det!

Amazon er i 4K, men Youtube er ikke og bliver det ikke, da der mangler Vp9 version 2 understøttelse.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1512562212
Brugeravatar
Af JanTheMan
#267878 Okay, men tv'et understøtter jo YouTube i 4K så er det problem løst, iTunes understøtter også HBO Nordic.?

Havde også tænkt på Xbox One X men den har jo ikke samme muligheder med Apps og 4K film som iTunes.
Brugeravatar
Af Roccodalawyer
#267893 Hej boys n' girls

Jeg købte for et par måneder siden et Sony A1 65", og sammen med det et Apple TV 4K. TV'et er kalibreret som anbefalet i A1 testen her på FP.dk.

Mit 'problem' er, at jeg synes 4K ser meget bedre ud (i farve og klarhed), når jeg bruger TV'ets native apps (Netflix) end når jeg bruger ATV. Jeg vil egentligt helst bruge ATV, men naturligvis ikke på bekostning af kvalitet.

Jeg har vedhæftet et par billeder af mine ATV indstillinger - er noget sat forkert op? Mht. krominans 4:2:2, så har jeg forbundet ATV og TV med high speed 4K HDMI (fra Apple-shoppen). ATV er tilsluttet via HDMI port 2 på TV'et, der er sat til enhanced 4K.

Når vi er ved Sony's native Android-apps: Kan det passe, at DRtv appen på Android stadig ikke giver muligheder for live-TV, men alene adgang til arkivet (virker temmelig håbløst, og endnu en grund til, at jeg ikke kan undvære ATV (har alene streaming - ingen TV-pakke)).

Håber I kan hjælpe.

Dbh. Rune
Vedhæftede filer
ATV2.jpg
ATV1.jpg
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#267905 Match indhold: TIL på begge options deri.

Din nuværende indstilling tvinger alt ud i HDR og det ser ikke godt ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JanTheMan skrev:Får man DTS-HD lyd med via 4k film iTunes, eller hvilken lyd er der.?

Kører i stadig på sommertid, tidspunktet passer ikke når man kommer med et indlæg. :D

Nej, der er ikke DTS-HD. Bedste lydspor er pt Dolby 5.1.

Tiden passer fint her. Kan det tænkes, at du har rod i indstillingerne for tidszone i din profil?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Torben Rasmussen skrev:Nej, der er ikke DTS-HD. Bedste lydspor er pt Dolby 5.1.

Visse film i Tunes, vist primært Disneys katalog, har 7.1 DD+, har jeg lagt mærke til. Men det er langt fra normen pt.
Brugeravatar
Af Roccodalawyer
Torben Rasmussen skrev:Match indhold: TIL på begge options deri.

Din nuværende indstilling tvinger alt ud i HDR og det ser ikke godt ud.

Tak, Torben - det er nu rettet. Men det gør ikke umiddelbart det store ved mit 'problem', der både kommer til udtryk ved HD og UHD visning. I mangel af en bedre måde at beskrive det på, har billederne ved afvikling i A1's native apps (eksempelvis Peaky Blinders, der kun vises i HD) den type 'klarhed' og detaljer, som var kendetegnende for LED overfor plasma (I ved, der hvor man nærmest blev svimmel i starten af at se detaljerne/klarhed), mens det ikke er tilfældet ved afvikling gennem ATV.

Er der noget, der teknisk kan forklare, at TV'et afvikler billederne i native apps på den mest 'optimale' måde, mens ATV'et tvinger TV'et over i andre formater, som ikke er optimale?

Beklager - jeg har ikke stor teknisk viden om disse ting, men kan mærke at det ærgrer mig, at jeg ikke får det bedste ud af mit ATV.